رفع تخلف ساخت‌وساز غیرمجاز در بافت تاریخی اردکان

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اردکان از رفع تخلف ساخت‌وساز غیرمجاز در بافت تاریخی اردکان خبر داد.
تصویر رفع تخلف ساخت‌وساز غیرمجاز در بافت تاریخی اردکان

به گزارش سایت خبری پرسون به‌ نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، محمود ادیبان روز چهارشنبه ۲۳ تیرماه ۱۴۰۰ با اعلام این خبر گفت: به دنبال ساخت‌وساز غیرمجاز در حریم بافت تاریخی اردکان، این موضوع از سوی یگان حفاظت اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اردکان، پیگیری شد و اقدام لازم در خصوص رفع تخلف و تخریب سازه غیرمجاز انجام شد.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اردکان افزود: مالک ساختمانی، بدون هماهنگی و مجوز اداره میراث‌فرهنگی و در حریم بافت تاریخی اقدام به ساخت‌وساز کرده و علی‌رغم اخطارهای پیاپی همچنان به کار خود ادامه داده بود.

ادیبان خاطرنشان کرد: با توجه به وظیفه اداره میراث‌فرهنگی در خصوص حفاظت و نگهداری از بناهای تاریخی، با هر ساخت غیرقانونی در بافت تاریخی برخورد خواهد شد که در این راستا مقرر شده با حضور و گشت زنی مستمر کارکنان در محدوده بافت‌های تاریخی، ساخت‌وسازهای غیرمجاز گزارش شود.

او در ادامه از علاقه‌مندان و دوستداران میراث‌فرهنگی خواست تا در صورت تمایل به‌عنوان همیار یگان حفاظت میراث‌فرهنگی با این اداره همکاری و در صورت مشاهده ساخت‌وساز غیرمجاز در بافت تاریخی با شماره ۰۳۵۳۲۲۲۸۹۶۵ تماس حاصل نمایند.

بافت تاریخی اردکان با مساحتی بالغ‌بر ۵۰ هکتار، یکی از بزرگ‌ترین بافت‌های خشتی استان یزد و نمونه‌ای زیبا از منسجم‌ترین، سالم‌ترین و زنده‌ترین بافت های تاریخی ایران است که با ۱۲ محله و دروازه، در ۴ برج حصار اردکان واقع‌شده است.

323863