سراب‌های نهاوند پربازدیدترین اماکن گردشگری در نوروز

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نهاوند گفت: تاکنون سراب‌های نهاوند پربازدیدترین اماکن گردشگری این شهرستان در ایام نوروز هستند.
تصویر سراب‌های نهاوند پربازدیدترین اماکن گردشگری در نوروز

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد احمدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از ابتدای تعطیلات نوروزی، ۲۱هزار و ۵۷۰ نفر از گردشگران و میهمانان وارد شده به شهرستان نهاوند از جاذبه‌های گردشگری این شهرستان بازدید کردند.

وی تصریح کرد: همچنین ۹۵۰ نفر از مسافران نوروزی در اماکن رسمی و غیررسمی اضطراری مانند هتل‌ها، خانه‌مسافر، مهمانپذیر، خانه معلم، مدارس و مهمانسرای ادارات اسکان داده شدند.

احمدی ادامه داد: بازدید از موزه‌های شهرستان شامل موزه حمام حاج‌آقا تراب و موزه شهدا نیز چشمگیر بوده که ۶۵۴ مورد بازدید از موزه‌های نهاوند صورت گرفته است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نهاوند بیشترین بازدید صورت گرفته از مراکز گردشگری نهاوند را مربوط به سراب‌های گیان، گاماسیاب و فارسبان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه شهرستان نهاوند ۲۵۴ اثر تاریخی دارد که بیش از ۱۰۰ مورد آن در فهرست آثار ملی ثبت‌ شده است، افزود: نهاوند به علت دارا بودن موقعیت جغرافیایی ویژه، آب فراوان و خاک مستعد از نواحی ممتاز استان همدان به شمار می‌رود و از مکان‌های دیدنی و تاریخی متعددی برخوردار است.

احمدی یادآور شد: نهاوند سرچشمه اصلی بزرگترین رود کشور یعنی کرخه است و سراب گاماسیاب، سراب نیلوفر، سراب گیان، سراب فارسبان، سراب باروداب و سراب ملوسان با حیات وحش منحصر به‌فردش معروف‌ترین سراب‌های نهاوند هستند که هر کدام می‌تواند نمادی زیبا برای معرفی غنای طبیعت نهاوند و جایگاهی برای جذب گردشگر باشد.

وی خاطرنشان کرد: به غیر از سراب‌های زیبای شهرستان، تپه باستانی گیان، حمام حاج‌آقا تراب، مسجدجامع نهاوند، مقبره شیخ‌ ابوالعباس نهاوندی، مقبره نعمان‌ابن مقرن، بام نهاوند و ... از جمله مکان‌های مهم دیدنی و تاریخی این شهرستان به شمار می‌آیند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نهاوند در پایان گفت: با توجه به جاذبه‌های زیبای طبیعی نهاوند و مراکز تاریخی آن انتظار می‌رود تعداد زیادی گردشگر در روزهای آینده و به ویژه در نیمه دوم تعطیلات از مراکز گردشگری شهرستان بازدید کرده و با تاریخ و فرهنگ نهاوند بیشتر آشنا می‌شوند.

منبع: ایسنا

624684