کشف باند کلاهبرداری اینترنتی در لرستان

رئیس پلیس فتا استان لرستان گفت: در پی شکایت شخصی مبنی بر فروش لوازم‌ خانگی از طریق درج آگهی در برنامه دیوار و شیپور و با اغفال مردم در سراسر کشور اقدام به کلاه‌برداری می‌کرد،

تصویر کشف باند کلاهبرداری اینترنتی در لرستان

به گزارش سایت خبری پرسون از لرستان، سرهنگ آرش ابراهیمی؛ رئیس پلیس فتا استان لرستان با اعلام این خبر گفت: باند کلاه برداری اینترنتی در لرستان کشف شد. در پی شکایت شخصی مبنی بر فروش لوازم‌خانگی از طریق درج آگهی در برنامه دیوار و شیپور و با اغفال مردم در سراسر کشور اقدام به کلاه‌برداری می‌کرد، پلیس فتا جهت رسیدگی سریعا وارد عمل شد.

وی ادامه داد: شخص خریدار با تماس‌های مکرر و جلب اعتماد که یکی از مهم‌ترین روش‌های مجرمین سایبری در جرائم مالی است، طی ۳ مرحله واریزی‌هایی را به‌حساب فروشنده واریز کرده است و شخص شاکی نیز محصولات خود را دو بار تحویل فردی ناشناس داده است؛ که پس از چندی متوجه انسداد حساب از طریق پلیس فتا می‌شود.

این مقام انتظامی افزود: موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت که با اقدامات خاص پلیسی مشخص شد افراد به‌صورت باندی در شهرستان‌های دورود، ازنا، الیگودرز فعالیت نموده و با درج آگهی‌های جعلی، خود را خریدار و یا فروشنده معرفی می‌کردند.

ابراهیمی بیان داشت: متهمان در تحقیقات انجام‌شده به جرم خود و کلاهبرداری به همین روش به مبلغ تقریبی یک میلیارد تومان اعتراف کردند؛ این اقدام پلیسی، با هماهنگی مرجع قضائی صورت گرفت و منجر به شناسایی و کشف ۲۴ فقره پرونده کلاه‌برداری دیگر شد و پس از تکمیل پرونده متهمین روانه زندان شدند.

245513