معاون سیاسی استاندار لرستان:

طرح ممنوعیت ورود به استان لرستان از نوروز ۱۴۰۰ آغاز می شود

معاون سیاسی استاندار لرستان گفت: طرح ممنوعیت ورود به استان لرستان از نوروز ۱۴۰۰ آغاز می شود. سفر نوروزی به لرستان ممنوع است. جان مردم مهم تر از سفر نوروزی است. وضعیت حال کرونا در ایران همانند آتش زیر خاکستر است.

لرستان ـ محمود ثمینی؛ معاون سیاسی استاندار لرستان در گفت و گو با خبرنگار سایت خبری پرسون خبر از ممنوعیت کامل سفر به لرستان داد و گفت: شیوع ویروس کرونا و نوع جهش یافته انگلیسی آن در استان های همجوار رو به افزایش است. با مشاهده شدن دو مورد ویروس انگلیسی و مبتلا شدن ۳۲ عضو یک روستا طی یک شبانه روز وضعیت را قرمز می دانیم. جان مردم از سفر نوروزی با ارزش تر است.

وی افزود: طبق تصمیم گیری استانداری، اداره بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی، هلال احمر و فرمانداران شهرستان ها سفر به لرستان را ممنوع اعلام کردیم.

ثمینی در ادامه بیان کرد: طرح ممنوعیت ورود به استان لرستان از نوروز ۱۴۰۰ آغاز می شود. سفر نوروزی به لرستان ممنوع است. جان مردم مهم تر از سفر نوروزی است. وضعیت حال کرونا در ایران همانند آتش زیر خاکستر است.

وی اظهار داشت: با توجه به سرعت و قدرت انتشار ویروس جهش‌یافته انگلیسی موضوع بسیار جدی دنبال می‌شود و اقداماتی از جمله کنترل در ورودی‌های استان از سمت خوزستان صورت گرفته و با توجه به قرمز شدن وضعیت کرونایی ۱۱ شهرستان خوزستان از ورود وسایل نقلیه شخصی با پلاک استان مذکور به لرستان جلوگیری شده است.

معاون سیاسی استاندار لرستان با اعلام اینکه در حال حاضر ۸ شهرستان با وضعیت زرد و ۳ شهرستان با وضعیت آبی در لرستان داریم گفت: وضعیت به شدت شکننده است و به محض ورود ویروس این حالت‌ها تغییر می‌کند.

معاون استاندار در پایان ضمن تقدیر از همکاری مردم از آنان خواست که در پنج‌شنبه پایانی سال از حضور در آرامستانها خودداری نمایند.

وی در خصوص چهارشنبه پایانی سال و اعیاد شعبانیه از مردم خواست که از برنامه‌های فرهنگی صداوسیما استفاده کنند و به‌منظور پیشگیری از انتشار و تسری ویروس کرونا و برای حفظ سلامتی خود و اطرافیانشان از حضور در اجتماعات بپرهیزند.

مهدی بیرانوند روژمان ـ استان لرستان

246496