نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی:

ایجاد کمربند اقتصاد و صنعتی در لرستان اقتصاد استان را احیا می کند

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به  موقعیت ویژه جغرافیایی لرستان باید یک کمربند ویژه اقتصادی و صنعتی در این استان ایجاد شود. اجرای یک طرح بزرگ صنعتی در لرستان می تواند اقتصاد این استان را احیا کند.

تصویر ایجاد کمربند اقتصاد و صنعتی در لرستان اقتصاد استان را احیا می کند

لرستان ـ مهرداد ویس کرمی؛ نماینده مردم خرم آباد و عضو مجمع نمایندگان استان لرستان در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پرسون با اشاره به موقعیت استراتژیک لرستان در منطقه غرب کشور و ایجاد یک کمربند اقتصادی و صنعتی در لرستان گفت:

لرستان در مسیر ترانزیتی شمال به جنوب و مرکز به غرب قرار گرفته است. منطقه استراتژیک لرستان در جغرافیای ایران و همجواری این استان با استان های مهم مرز نشین نباید نادیده گرفته شود.

وی افزود: منطقه جغرافیایی لرستان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. با توجه به این موقعیت باید یک کمربند ویژه اقتصادی و صنعتی در این استان ایجاد شود. اجرای یک طرح بزرگ صنعتی در لرستان می تواند اقتصاد این استان را احیا کند.

ویس کرمی در ادامه بیان کرد: تقویت شهرک های صنعتی خرم آباد، بروجرد، ازنا و الیگودرز و ایجاد یک پایانه ویژه اقتصادی می تواند صنعت و اقتصاد منطقه مرکز و غرب کشور را شکوفا کند. نباید از استراتژیک بودن برخی از مناطق کشور چشم پوشی کنیم.

وی با توجه به اهمیت ایجاد یک کمربند اقتصادی میان استان های مرکزی و غربی و اتصال آن به مرز گفت: ایجاد یک کمربند اقتصادی میان استان های مرکزی و غربی با توجه به صنعت شهر اراک، صنایع پالایشگاهی شازند، صنایع لوازم خانگی اسنوا اصفهان، کارخانه سیمان نهاوند و دورود، نساجی و خودرو سازی بروجرد، صنایع مبل ملایر، فرودگاه خرم آباد و قطب گردشگری شهرهای دورود، ازنا و الیگودرز ضروری است.

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس یازدهم ادامه داد: برگزاری یک سمینار علمی با حضور فعالان اقتصادی و صنعتی منطقه می تواند این امر مهم را بررسی کند. با جذب سرمایه گذاران خارجی ایجاد کمربند اقتصادی و صنعتی لرستان سرعت بیشتری خواهد گرفت. لرستان را ببینید آقایان مسئول و موقعیت آن را به یک فرصت اقتصادی تبدیل کنید.

مهدی بیرانوند روژمان ـ استان لرستان

245928