لرستان

شبکه افلاک برنامه «شادیانه» را در قالب نمایش‌های طنز هر روز ساعت ۱۲ به مدت یک ساعت به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدرضا پولادوند و همچنین برنامه» نسیم آبادی» را با حال و هوای نوروزی باهدف معرفی روستاهای استان به‌عنوان مناطق گردشگری و تفریحی ساعت 20 هر روز پخش می‌کند.
بخش تاریخ آموزش شهرستان بروجرد با هدف معرفی و احیا اسناد آموزشی مدارس و بزرگان علمی در دبیرستان تاریخی پهلوی اول با حضور فرماندار، رئیس اداره آموزش پروش شهرستان، نماینده مدیر کل آموزش پروش لرستان ، معاون مدیر کل میراث و فرهنگی لرستان، رئیس اداره میراث و فرهنگی بروجرد و جمعی از تاریخ نگاران بروجرد راه اندازی شد.
در حاشیه نشست ستاد انتخابات شهرستان بروجرد با حضور فرماندار، نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی و برخی از مسئولین مربوطه طرح تبلیغات انتخاباتی رونمایی شد.
طرح ویژه انتخاباتی شورای شهر شهرستان اشترینان با هدف نظارت، تبلیغات انتخابات، تایید صلاحیت و تامین امنیت حوزه های رای گیری با حضور معاون فرماندار بروجرد، نماینده ستاد انتخابات لرستان و دیگر مسئولین مربوطه رونمایی شد.
جشنواره تئاتر خیابانی سپید بالان شهید سلیمانی با همت انجمن هنرهای نمایشی استان لرستان و مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با دبیری پژمان شاهوردی مسئول خانه تئاتر شهرستان بروجرد. این رویداد هنری با اجرای نمایش خیابانی در پنج شهرستان استان لرستان آغاز به کار کرد.
منطقه سبز پادگان مهندسی شهرستان بروجرد با شعار ارتش همیار طبیعت و با هدف جلو گیری از ایجاد گرد و غبار و ریزگرد در منطقه رزمی پادگان مهندسی و مناطق صنعتی شهرستان بروجرد با حضور مسئولین استانی افتتاح شد.
شوتی سوار پدیده ای تلخ و خطرناک است که چند سالیست جان جوانان بیکار لرستانی را به بازی گرفته است.
مدیر کل اداره اراضی و منابع طبیعی لرستان گفت: حفظ جنگل های بلوط، مراتع طبیعی و ایجاد کارگاه های آموزشی نگه داری از انواع مراتع، جنگلهای بلوط و گیاهان بومی یک ضرورت است.

فرمانده انتظامی استان از دستگیری اعضای باند ۳ نفره سارقان منزل که مقادیری طلا، دلار و وجه نقد به ارزش بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال در پایتخت سرقت کرده بودند، خبر داد.

خیبر خرم آباد شگفتی ساز مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی ایران در ضیافت پنالتی‌ها شد. همان‌طور که عبداله ویسی سرمربی خوزستانی این تیم و کادر فنی انتظار داشتند، صادق نادرپور با مهار دو پنالتی و درخشش در این بازی، در کنار پنالتی‌های بسیار خوب عارف رستمی، حسین مددی، مهران احمدی و محمدجواد عباسی نفت را در مسجدسلیمان به زانو درآوردند.
خیبر خرم آباد تنها نماینده فوتبال لرستان در جام حذفی کشور به مصاف نفت مسجد سلیمان می رود. خیبر خرم آباد با اضافه شدن بازیکنان لیگ برتری در تعطیلات نیم فصل با سرمربی گری عبدلله ویسی و ابراهیم میرزا پور در رقابت های جام حذفی کشور حاظر شده است که در اولین گام به مصاف نماینده لیگ برتری مسجد سلیمان می رود.
در خرم آباد انجام شد؛

احیای درخت کهن  ویردار

عملیات احیا و عمل پیوند ویردار درخت ۴۵۰ ساله معروف صبح امروز توسط یکی از کارشناسان باغبانی شهرداری خرم آباد انجام شد.

تولیدات شرکت های بومی دانش بنیان در اختیار روستا های لرستان قرار گرفت. آب گرمکن های خورشیدی از تولیدات جدید شرکت های دانش بنیان لرستان است که با هدف تجهیز روستا های محروم از انرژی گاز تولید و به صورت رایگان در اختیار اهالی روستا های محروم و دور افتاده قرار گرفت.

اردوی آماده سازی تیم خیبر خرم آباد تنها نماینده فوتبال لرستان در جام حذفی زیر نظر عبدلله ویسی و ابراهیم میرزاپور با حضور خرید های جدید لیگ برتری انجام شد. خیبر در اولین گام در رقابت های حذفی به مصاف تیم نفت مسجد سلیمان خواهد رفت.