رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان:

بحران خشکسالی در ۱۰۰ سال اخیر بی سابقه بوده است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: بحران خشکسالی در ۱۰۰ سال اخیر بی سابقه بوده و بر روی درآمد کشاورزان تأثیر گذاشته است.
تصویر بحران خشکسالی در ۱۰۰ سال اخیر بی سابقه بوده است

به گزارش سایت خبری پرسون از لرستان، اسفندیار حسنی مقدم رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در دیدار با امام جمعه شهرستان دلفان اظهار کرد: سال گذشته ۸۰ هزار تن گوشت مرغ در استان تولید شده است، این در حالی است که مصرف سالانه استان کمتر از ۶۰ هزار تن است و در واقع ۳۰ درصد مازاد بر نیاز استان مرغ تولید و به استانهای دیگر ارسال شده است.

وی در خصوص کمبود موردی مرغ در شهرستان نورآباد تصریح کرد: به منظور تعادل در عرضه و تقاضا برای متقاضیان احداث واحد پرورش مرغ گوشتی در شهرستان نورآباد و سایر شهرستان های استان، مجوز احداث مرغداری صادر می‌شود.

وی به اجرای سیستم های نوین آبیاری در شهرستان دلفان اشاره کرد و افزود: به منظور صرفه جویی و استفاده بهینه از آب و افزایش درآمد و بهبود اقتصاد بهره برداران بخش کشاورزی از سال ۱۳۹۲ تاکنون بیش از ۵ هزار هکتار از اراضی دیم شهرستان دلفان به سیستم‌های نوین آبیاری تجهیز شده است.

حسنی مقدم بر لزوم استفاده بهینه از منابع آب و خاک به عنوان بستر تولید و خودکفایی اشاره کرد و خطاب به امام جمعه شهرستان دلفان بیان کرد:تشویق و ترغیب کشاورزان منطقه بر کشت گیاهان دارویی که نیاز آبی کمتری دارند و عدم اجاره زمین های حاصلخیز به کشاورزان مهاجر که باعث نابودی منابع آب و خاک می شود می تواند مؤثر باشد.

عاطفه موسی فرد | لرستان

332522