گیر افتادن کوهنورد لرستانی در اشترانکوه

مدیر عامل جعیت هلال احمر استان لرستان از نجات جان یک کوهنورد لرستانی خبر داد.
تصویر گیر افتادن کوهنورد لرستانی در اشترانکوه

به گزارش سایت خبری پرسون از لرستان، صارم رضایی مدیر عامل جعیت هلال احمر استان لرستان اظهار کرد: پس از تماس تلفنی با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت EOC مبنی بر گرفتار شدن یک کوهنورد در دیواره های قله کول جنو اشترانکوه، بلافاصله تیم های امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر شهرستان ازنا فراخوان شدند.

وی تصریح کرد: یک تیم دو نفره بدون وجود راهنما جهت صعود به قله کول جنو از روستای کمندان به مقصد قله صعود کردند اما متاسفانه یکی از کوهنوردان به علت عدم آشنایی با منطقه وارد یک مسیر صعب العبور شده و در آنجا گرفتار می شود، که دو تیم تخصصی جمعیت هلال احمر پس از گرفتن موقعیت مکانی کوهنورد گرفتار شده، به محل حادثه اعزام شدند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه فرد گرفتار شده از لحاظ روحی در وضعیت بسیار بدی قرارداشت تیم پشتیبان مستقر در پایگاه اشترانکوه جمعیت هلال احمر ازنا، حمایت های روانی لازم را به وی ارائه دادند.

رضایی در پایان افزود: تیم های اعزامی در کمترین زمان ممکن علیرغم صعب العبور بودن مسیر، خود را به کوهنورد گرفتار شده رسانده و پس از نصب چندین کارگاه فنی، او را به پایین دست دیواره انتقال داده و از آنجا تا پناهگاه کول جنو وی را همراهی نمودند.

332169