لرستان

مدیر کل امور مالیاتی استان لرستان اظهار داشت: این دستورالعمل صرفا برای گروههای دوم و سوم موضوع آیین نامه ماده 95 که میزان مجموع فروش کالا و خدمات آنها حداکثر تا مبلغ 16/200/000/000 ریال می‌باشد موضوعیت دارد و لذا مشاغلی که اولین سال فعالیت آنها عملکرد ۹۹ باشد مشمول دستورالعمل نبوده و بایستی اظهارنامه تسلیم نمایند.
عزیز بابانژاد

آبشار وارک لرستان

آبشار وارک در غرب گردنه نوژیان قرار دارد و فاصله آن تا شهر خرم‌آباد حدود ۶۰ کیلومتر است. مسیر این آبشار از فاصله دوازده کیلومتر مانده به آبشار نوژیان از طرف خرم‌آباد از مسیر آبشار نوژیان جدا می‌شود.سرچشمه آبشار یک صخره سنگی است و پس از طی حدود ۱۵ متر از صخره دوم فرو می‌ریزد و آبشار دوم را به وجود می‌آورد.آبشار وارک از جاذبه های زیبای گردشگری لرستان است.
امین زینی‌وند، اجرای طرح شهر بدون مانع و دوستدار معلول را گامی موثر برای کاهش مشقت های معلولان دانست و گفت: در این طرح الزام نظارت قوی شهرداری و نظام مهندسی در صدور پروانه ساخت و ساز، بازسازی و پایان‌کار اهرم فشار برای مناسبت سازی معابر برای معلولان است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی:

پنج نفر دیگر در لرستان قربانی کرونا شدند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: طی شبانه روز گذشته پنج نفر بر اثر ابتلا به کرونا در این استان جان باختند و شمار جانباختگان کرونا در لرستان به یک هزار و ۸۴۱نفر رسید.
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان گفت: رویکرد دستگاه قضایی در انتخابات ۲۸ خرداد پیشگیری از تخلفات است بنابراین فضای تمامی شهرستان‌های استان به دقت رصد و با هرگونه تبلیغات زودهنگام یا تخلف مشابه از سوی داوطلبان برخورد می‌شود.
فرمانده انتظامی لرستان گفت: مدیریت فضای مجازی و صیانت از آن جزو مسائل مهم و یکی از دغدغه‌های مردم و مسوولان ارشد نظام به ویژه مقام معظم رهبری است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: ساختمان کتابخانه درجه یک " شهید علیمردان خان بختیاری" الیگودرز با بیش از چهار میلیارد تومان اعتبار ساخت، فردا (پنجشنبه) به بهره‌برداری می‌رسد.
استاندار لرستان گفت: سند آب استان پس از مرور و بازنگری، تدوین شد و انتشار کتاب راهبردی آن در حال انجام است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان گفت: مهمترین راهکار رفع قطعی برق در استان تعامل و همراهی مردم برای کاهش مصرف است به نحوی که با صرفه‌جویی ۱۰درصدی توسط مشترکان هیچگونه خاموشی نخواهیم داشت.
معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بازارچه‌های دائمی، موقت کارگاه‌های صنایع دستی موجب خسارت ۲۰ میلیارد تومانی به ۱۱۰ صنعتگر فعال این حوزه شد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج الیگودرز گفت: رزمایش الی بیت المقدس با حضور دسته‌های رزمی پایگاه‌های مقاومت بسیج شهرستان امروز دوشنبه سوم خرداد برگزار شد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: شناکردن در سدها، کانال‌های آبیاری و تاسیسات و ابنیه آبی این استان تا اطلاع ثانوی ممنوع است.
اداره کل هواشناسی لرستان:

شرایط جوی دراستان ناپایدار است

اداره‌کل هواشناسی لرستان، نسبت به بروز شرایط جوی ناپایدار از امروز یکشنبه تا چهارشنبه هفته جاری در استان هشدار داد.