در لرستان؛

۱۶۰۰ متقاضی طرح توسعه مشاغل خانگی از مشاوره های شغلی بهره مند می شود

مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی لرستان گفت: مشاوره های عمومی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان لرستان به همت دبیرخانه این طرح در استان آغاز شده و پیش بینی می شود 1600 نفر از این جلسات مشاوره بهره مند شوند.
تصویر ۱۶۰۰ متقاضی طرح توسعه مشاغل خانگی از مشاوره های شغلی بهره مند می شود

به گزارش پرسون از لرستان، رحیم بیرانوند مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی لرستان اظهار کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با کار فرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سه فاز شناسایی مزیت‌ های استان، توانمند سازی متقاضیان و اتصال به بازار، همزمان با سراسر کشور در استان در حال اجرا است.

وی ادامه داد: لرستان سعی دارد با نگاهی کلی و ارائه راهکار و طرح های عملیاتی به اشتغال پایدار نزدیک شود، که در راستای عملیاتی کردن فاز دوم و سوم طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان، مشاوره عمومی طرح ملی مشاغل خانگی با حضور مشاوران خبره در حوزه های کارآفرینی آغاز شده است.

وی بیان کرد: مشاوره های عمومی شامل: مشاوره توجیهی طرح، اهمیت مشاغل خانگی، اهمیت اتصال به بازار، فاکتور های مهم در اتصال به بازار اعم از: بسته بندی، کیفیت و استاندارد ها، برند و مواد اولیه، ایجاد فروشگاه های مجازی، شبکه سازی و هم افزایی، ایجاد شغل و درآمد پایدار، خدمات توانمند سازی، راه اندازی کسب و کار مستقل، توسعه و ارتقا کسب و کار در آینده تضمین فروش هستند.

وی خاطر نشان کرد: یک مشاور در طول طرح، تعداد مشخصی از متقاضیان را همراهی کرده و مشاوره های لازم را ارائه می نماید، که نحوه این مشاوره ها بصورت حضوری، مجازی و تلفنی، به مدت 10 ساعت است.

بیرانوند در پایان افزود: پیش بینی می شود بیش از 1600 نفر از جلسات مشاوره ای دبیر خانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی لرستان بهره مند شوند، که از میان این متقاضیان، 1261 شرکت کننده خانم و 381 شرکت کننده آقا هستند این متقاضیان می توانند درخواست مشاوره شغلی داده و در برنامه چهارشنبه های مشاوره ای شرکت کنند.

عاطفه موسی فرد | لرستان

336516

مطالب مرتبط