واکسیناسیون ۵۵ هزار سالمند بالای ۸۰ سال در گیلان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه بیش از ۵۵ هزار سالمند بالای ۸۰ سال در استان گیلان زندگی می‌کنند، گفت: تزریق واکسن کرونا به سالمندان بالای ۸۰ سال از ۷ اردیبهشت‌ماه سالجاری آغاز و ادامه دارد و در مرحله بعد اولویت با سالمندان ۷۵ سال است که به زودی اعلام خواهد شد.
تصویر واکسیناسیون ۵۵ هزار سالمند بالای ۸۰ سال در گیلان

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، دکتر آبتین حیدرزاده اظهار کرد: واکسیناسیون کرونا با اولویت سالمندان بالای ۸۰ سال به عنوان اولین مرحله واکسیناسیون عمومی مردم از امروز در استان گیلان آغاز شد.

وی تصریح کرد: در این راستا واکسیناسیون سالمندان بالای ۸۰ سال همه‌روزه با فراخوان مراقبان بهداشت که طی تماس تلفنی صورت می گیرد، در مراکز تعیین شده در سطح استان از روز گذشته در حال انجام است.

وی تاکید کرد: اولویت تزریق واکسن با سالمندانی است که پرونده دارند و مراقبان سلامت برای مراجعه آن‌ها به پایگاه تماس گرفته باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: با توجه به این‌که واکسیناسیون کرونا بر اساس کد ملی و سامانه سیب صورت می‌گیرد، همه سالمندان باید قبل از مراجعه برای واکسیناسیون در پایگاه سلامت تشکیل پرونده داده باشند.

حیدرزاده بیان کرد: بیش از ۵۵ هزار سالمند بالای ۸۰ سال در استان گیلان زندگی می‌کنند که برای واکسیناسیون این جمعیت محدودیتی در تامین واکسن کرونا وجود ندارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پایان یادآور شد: تزریق واکسن کرونا به سالمندان بالای ۸۰ سال از ۷ اردیبهشت‌ماه سالجاری آغاز و ادامه دارد و در مرحله بعد اولویت با سالمندان ۷۵ سال است که به زودی اعلام خواهد شد.

منبع: ایسنا

285410

مطالب مرتبط