گیلان

افزایش چندصد برابری قیمت کود شیمیایی؛

نگرانی شدید کشاورزان گیلانی و تهدید امنیت غذایی کشور

افزایش چند صد برابری قیمت کود شیمیایی نسبت به سال گذشته کشاورزان شمال را به‌شدت نگران کرده و علاوه بر رنج افزایی آن‌ها، امنیت غذایی کشور را به‌نوعی تهدید می‌کند.
استاندار گیلان با تأکید بر لزوم استمرار نظارت ها از بازار با حضور مدیران استانی و شهرستان، انعکاس رسانه ای این بازرسی‌ها را در راستای بازدارندگی اقدامات سودجویانه اثرگذار خواند و گفت: افزایش قیمت کالاها و اجناس، خارج از تصمیم ستاد تنظیم بازار استان، پذیرفته نیست.
با اعلام دبیر کمیته اجرایی سفرهای نوروزی گیلان از زمان آغاز تعطیلات نوروزی تا روز نهم فروردین‌ماه جاری، ۳ میلیون و ۷۴۷ هزار مسافر به استان گیلان وارد و تعداد ۳ میلیون و ۷۵۰ هزار مسافر نیز از استان خارج شدند.
رییس اداره ترانزیت و حمل و نقل بین المللی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان عنوان کرد: طی سال گذشته 1152237 تن کالا بصورت حمل جاده ای بین المللی (صادرات واردات ترانزیت ) از مرزهای استان حمل شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بالغ بر4 درصد افزایش داشته است .
استاندار گیلان با اشاره به تداوم فعالیت های توسعه ای در حوزه گردشگری علیرغم شیوع ویروس کرونا در استان و اقدامات انجام شده در این بخش، گفت: تکمیل زیرساخت ها و سرمایه های موجود در استان، ثبت ملی و جهانی آثار تاریخی و صیانت و حفاظت از آنان در ارتباط بیشتر با جامعه جهانی به ویژه گردشگران موثر است.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو از اجرایی شدن سه پروژه احداث خط آهن رشت- آستارا، زاهدان- بیرجند و برقی سازی خط آهن گرمسار- اینچه برون در قلمروی سرزمینی ایران خبر داد و گفت: عملیاتی شدن پروژه‌های اول و دوم مستلزم حمایت دولت‌های ذینفع و ورود بخش خصوصی آن‌ها می‌باشد.
نماینده مردم رشت در مجلس گفت: علت عدم تحقق جهش تولید وجود دولت تبل و کم کار در راس امور بود اگر یک دولت چابک و جوان بر سر کار بود قطع به یقین این شعار عملی می‌شد و فقط در حد یک شعار باقی نمی‌ماند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان گفت: جشنواره مجازی «امید آفرینان» با محوریت و موضوع «مهدویت و انتظار» از امروز همزمان با ولادت باسعادت حضرت ولیعصر (عج) در بستر فضای مجازی آغاز می شود.