گیلان

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به ضرورت بهره‌گیری رئیس جمهور منتخب در انتصاب مدیران با رویکرد مردمی گفت: می طلبد رئیس جمهور منتخب در انتصاب مدیران و پیشنهاد وزرای دولت جدید به مجلس شورای اسلامی به نیروهای گیلانی توجه داشته باشد.
مدیرکل امور بانوان استانداری گیلان:

سهم زنان از پست‌های مدیریتی 22 درصد است

مدیرکل امور بانوان استانداری گیلان گفت: ۲۲ درصد پست‌های مدیریتی استان سهم زنان است و این در حالی است که عدد مدنظر و ایده‌آل دولت سهم ۳۰ درصدی زنان در پست‌های مدیریتی دولتی بود.
نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه رئیس‌جمهور منتخب در آغاز کار خود باید مهار قیمت‌ها و ثبات در بازار را در برنامه‌های خود داشته باشد، گفت: ایجاد اشتغال و مقابله با فساد به ویژه فساد اداری باید از اولویت‌های برنامه‌های کاری رئیس جمهور منتخب باشد.
واکسیناسیون سالمندان چند ماهی است که در گیلان آغاز شده، اگر چه عده ای برای تزریق واکسن عجله دارند اما برخی دیگر از تزریق واکسن گریزان بوده و تمایلی برای دریافت واکسن ندارند، به گونه‌ای که تاکنون از ۱۷۳ هزار سالمند در گیلان، ۱۰۱ هزار نفر واکسن تزریق کردند، و بقیه استقبال نکردند.
معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان مطرح کرد؛

ضرورت انجام مکرر تست‌کرونا از رانندگان ترانزیت در مرز آستارا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه آستارا از نظر شیوع کرونا قرمز است، گفت: انجام مکرر تست های پی سی آر و تشخیص سریع در پایانه مرزی این شهرستان از رانندگان کامیون‌ها ضروری است.
فرماندار رشت با اشاره به وضعیت قرمز کرونایی شهرستان گفت: هیچ مجوز ترددی در فرمانداری صادر نمی‌شود و صدور مجوز جدید ممنوع است لذا متقاضیان به فرمانداری مراجعه نکنند.
نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه شهیدان انصاری و نورانی مانند شهید بهشتی دلداده خدمت به مردم بودند، گفت: شهیدان انصاری و نورانی زمانی که بستر را برای خدمتگزاری آماده دیدند، آمدند و در زمان خدمت، استانداری را پناهگاه همه نیازمندان کردند.
فرهاد دلق‌پوش از انتخاب سازمان صمت گیلان به عنوان «سازمان برگزیده و فعال» در بین کلیه سازمانها و شرکتهای زیرمجموعه وزارت صمت در ارزیابی عملکردهایشان در چهار شاخه اصلی «بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی» خبر داد.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گیلان خبر داد؛

آخرین مرحله اجرای نوبت‌بندی آب کشاورزی تا پایان تیرماه

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گیلان گفت: : تا پایان تیرماه نوبت‌بندی آب کشاورزی ادامه خواهد داشت و بر اساس تقویم زراعی، شالیزارها پس از آن دیگر نیاز به آب نخواهند داشت.
رئیس مجمع عالی بسیج گیلان گفت: در چند سال اخیر تمام کوشش ما این بود که امکان بهره‌برداری از ظرفیت نخبگان را فراهم کنیم اما متأسفانه دیدگاه مدیران حاکم بر دولت به گونه‌ای بود که امکان بهره‌گیری از آنرا محدود می‌کرد.
فرماندار شهرستان املش ضمن انتقاد از اجرای عملیات اجرایی برخی پروژه‌های راهسازی شهرستان گفت: پروژه احداث و ترمیم پل‌های تخریب شده املش متوقف و رهاسازی شده است، و وعده های راهداری گیلان در برطرف کردن مشکلات این پروژه ها اجرایی نمی شود.
همسر علی انصاری در آستانه سالگرد ترور وی در رشت مطرح کرد؛

ایستادگی تنها استاندار شهید کشور در مقابل بنی صدر

همسر علی انصاری استاندار وقت گیلان که در ۱۵ تیر ۱۳۶۰ به همراه معاون عمرانی خود علیرضا نورانی هنگام رفتن به محل کار ترور شدند، در آستانه ساگرد شهادتش می‌گوید: تنها استانداری که در مقابل بنی صدر ایستاد شهید انصاری بود به گونه‌ای که در جلسه مجمع استانداران کشور بنی صدر خطاب به جمع گفت اینجا یا جای من و یا جای انصاری است.
فرماندار رشت با بیان اینکه در فصل کشاورزی‌ بسیار سختی قرار داریم‌، گفت: در این شرایط همگان بایستی همکاری لازم را داشته باشند، و هماهنگی بین دستگاه‌های مربوطه مهمترین بخش مدیریت، در این شرایط بحرانی ‌شمرده می‌شود که بایستی در اولویت کار قرار گیرد.
یادداشت/ قلم طلوع حقیقت و بیان دردهای کسانی ‌ست که فریادشان بی صداست. قلم وسیله تجلی خدا در آفرینش است، سفیر حقیقت و نور است و نباید آن را آلوده کرد؛ قلم زنده است و زنده بودنش را باور کن.
یادداشت میهمان؛

قلم چشمه است آنرا نخشکانیم

یادداشت/ ارزش هر قلم به پیام آن است و عظمت نوشته به محتوایش؛ «قرآن» به قلم سوگند یاد میکند و از زبان «رسول مکرم اسلام» میشنویم که سه صداست که حجابها را پاره میکند و به پیشگاه با عظمت خدا میرسد و یکی از آنها صدای گردش قلم‌های دانشمندان به هنگام نوشتن است.