گیلان

رئیس سازمان صمت گیلان از اعطای 750 میلیارد تومان تسهیلات در قالب «طرح تام» با هدف احیاء واحدهای راکد صنعتی، تامین مالی صنوف تولیدی و طرح های نیمه تمام فناورانه در فاز اول این طرح خبر داد.
رکورد بی سابقه در سال‌جاری؛

افزایش 1905 درصدی مصرف برق در گیلان

مدیرعامل توزیع برق استان گیلان گفت: از اول تا هفتم تیرماه امسال مصرف برق در گیلان با 1905 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به یکهزار و ۸۰۷ مگاوات رسیده که این میزان، بیشترین مصرف برق طی سال‌جاری در استان است.
رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به شفاف‌سازی زنجیره تأمین و توزیع کالاهای اساسی از طریق الکترونیک گفت: از طریق سامانه جامع تجارت، دستگاه‌های نظارتی به راحتی می‌توانند بر امور بازار نظارت نمایند و در آینده نزدیک بسیاری از بازرسی‌های فیزیکی بتدریج کاهش و یا حذف خواهند شد.
فرماندار رشت ضمن تقدیر از زحمات برگزارکنندگان انتخابات 1400 در شهرستان گفت: هر گونه موفقیتی در امر برگزاری این امر خطیر، مرهون زحمات و تلاش های همه ی همکاران در فرمانداری و بخشداری ها، به موازات بسترسازی و همکاری خوب و شایسته سایر دستگاه ها بوده است.
روابط عمومی فرمانداری تالش طی اطلاعیه ای خبر منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر دستگیری عضو منتخب شورای شهر تالش به دلیل خرید و فروش رای با پول های تقلبی را تکذیب و اعلام میدارد تاکنون هیچ فرد منتخبی از شورای شهر تالش دستگیر نشده است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان از تامین اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی جهت خرید کتاب برای کتابخانه مرکزی رشت خبر داد و گفت: از دستگاه ها و نهادها و سازمان های دولتی و غیر دولتی می خواهیم جهت تامین کتاب های مورد نیاز کتابخانه های عمومی همکاری کنند.
فرمانده سپاه قدس گیلان در پیامی به مناسبت هفته قوه قضاییه گفت: بی تردید مهم‌ترین انتظار مردم از قوه قضاییه مبارزه قاطع با فساد و رسیدگی عادلانه به پرونده‌های قضایی است. جدیت در این امور مهم باید محسوس باشد تا منجر به اعتماد بیشتر مردم گردد.
استاندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی گیلان تأکید کرد که شهرداری‌های استان با ایجاد و معرفی بهتر کتابخانه‌های عمومی و نیز ارائه خدمات مطلوب به کتابخوانان، به ترویج فرهنگ مطالعه در شهرها بپردازند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان با بیان اینکه معضل اجتماعی پدیده‌ای نیست که بتوان به تنهایی رفع و انجام شود، گفت: به سکونتگاه‌های غیر رسمی و حاشیه نشینی باید به عنوان یک نظام برنامه ریزی نگریسته شود، که نیازمند تدوین یک برنامه اقدام مشترک هستند که همه ذینفعان و دستگاههای ذیربط در آن باید نقش اساسی ایفا کنند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خبر داد؛

اختصاص 120 میلیارد تومان اعتبار جهت تأمین آب کشاورزی در گیلان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: : براساس مصوبه هیأت وزیران ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین آب زراعی و آب شرب استان گیلان تخصیص یافته که ۶۰ درصد آن برای حوزه زراعی است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به امضای تفاهم نامه بین این جمعیت و هیأت ورزش‌های همگانی استان گفت: این تفاهم نامه در راستای ایجاد نشاط اجتماعی و جلوگیری از سو مصرف مواد مخدر امضا و اجرایی می‌شود.
استاندار گیلان با بیان اینکه اطاله دادرسی و انباشت پرونده‌ها، فارغ از نتیجه، همواره ایجاد نارضایتی می‌کند، گفت: شتاب در رسیدگی به پرونده‌های ارجاعی تعزیرات گیلان به ویژه در خصوص کالاهای سریع الفساد با تعامل بین دستگاهی، قابل تحسین است.
معاون علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه در حال حاضر تزریق دوز دوم واکسن کرونا ادامه دارد، گفت: ۵۰ درصد افرادی که دوز اول واکسن را دریافت کرده بودند، در مرحله دوم نیز واکسینه شدند و تا پایان هفته کلیه افراد را با دوز دوم پوشش می دهیم.

مدیرعامل توزیع برق گیلان با بیان اینکه برق ادارات پرمصرف بعد از تذکر و اخطار قطع می شود، گفت: ادارات باید اقدام به کاهش ۵۰ درصدی برق مصرفی خود کنند و تاکنون برق بالغ بر ۴۰ اداره را قطع کردیم تا صرفه جویی را اعمال کنند.
معاون عمرانی وزیر کشور با بیان اینکه مشکلی برای اختصاص اعتبارات لازم برای تکمیل پروژه‌های پسماند در گیلان نداریم، گفت: از لحاظ بودجه و اعتبار مشکلی وجود ندارد بلکه شورا و مدیریت شهری می‌بایست برای رفع مشکلات پسماند هم‌قسم شوند و نیازمند اراده جدی هستیم.
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: ۲۷ پایگاه برای اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان در استان با رعایت پروتکلهای بهداشتی از امروز فعال شده است.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از تمدید بیمه هنرمندان صنایع دستی استان خبر داد و گفت: بیمه هنرمندان صنایع دستی گیلان که از سال ۹۸ تحت پوشش قرار گرفته اند، تا پایان سال ۱۴۰۰ معتبر است.