گیلان

مسئول سازمان تربیت‌بدنی سپاه استان خبر داد؛

تجهیز 113 ایستگاه ورزش‌های همگانی در گیلان

مسئول سازمان تربیت‌بدنی و ورزش سپاه گیلان گفت: پس از شیوع کرونا بمنظور ترویج ورزش‌های همگانی 142 ایستگاه ورزش در سطح گیلان دایر شد که با توجه به اسناد ارسالی از سراسر استان 80 درصد ایستگاه‌ها با حمایت مسئول تربیت بدنی شهرستان‌ها فعال است
رییس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان رودسر از مشاهده پرنده مهاجر کمیاب بادخورک کوهی (بادخورک شکم سفید) پس از سال‌ها در گیلان خبر داد و گفت: این پرنده که بزرگترین بادخورک در بین چهار گونه بادخورک ایران است، سال‌هاست که در استان مشاهده نشده بود.
فرماندار رشت با تأکید بر همراهی همه دستگاه‌ها در جذب اعتبارات پروژه‌های بازآفرینی شهری گفت: فرافکنی در مدیریت، تنها مشکلات مردمی را افزایش می‌دهد و تصمیمات مدیریتی گاه گره‌هایی ایجاد می‌کند که تاوان آنرا مردم می‌پردازند و این مصداق حق‌الناس است.
فرماندار رشت با اشاره به خشکسالی در 50 هکتار از شالیزارهای لشت نشاء و خشکبیجار گفت: با توجه به اینکه این دو حوزه در آخرین ایستگاه آب‌رسانی قرار دارند باید با نگاه کارشناسی اقداماتی برای حل امور آب منطقه صورت پذیرد تا در فصل زراعی جدید بتوانیم بخش عمده‌ای از مشکلات آب را در این حوزه‌ها برطرف نماییم.
نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه آب رسانی با تانکر به مردم خوزستان غیر قابل قبول است، گفت: مردم خوزستان در کنار آب زندگی می‌کنند و مدت ۵۰ سال است که آب ندارند و تازه مسئولان بسیج شدند تا به مردم این استان آب‌رسانی کنند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه رشت و لاهیجان بیشترین تعداد بیماران کرونایی را دارند، افزود: اگر مسافرت‌ها به گیلان افزایش یابد تعداد بیماران کرونایی استان به بیش از ۱۰۰۰ نفر می‌رسد.
رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: عملیات پیوند قلب از طریق انتقال هوایی با موفقیت از رشت به تهران انجام شد.

آیین افتتاح استودیوهای رادیویی، تلویزیونی، و تجهیز کامل ساختمان ولایت صدا و سیمای مرکز گیلان با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه بودجه، رئیس سازمان صدا و سیما و استاندار گیلان برگزار شد.
نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه بیشتر کشاورزان گیلانی تک محصولی هستند، گفت: با توجه به نزدیک شدن به موعد روی کار آمدن دولت جدید، به وزرای صمت و جهاد کشاورزی عرض می کنم برنج وارداتی را وارد بازار نکنند.
پردیس گردشگری ایران ۱۷ ماه است با شیوع کرونا شرایط و شکیب مهمان نوازی ندارد، کارشناسان نیز هر گونه سفر حتی به جاده های این خطه سرسبز را انتشار ویروس و به پیشواز مرگ رفتن می دانند، عده ای اما ضرورت اجتناب از سفر برای دوری از خطر را بر نمی تابند.
می‌دانیم که پر چالش‌ترین مسئله برای اشکانیان، راندن سلوکیان و رومیان از ایرانشهر باستان بوده است. با این نگره، پرسشی مطرح می‌شود: آیا کهن دژ سَکسار گیلان، کاربرد پادگانی را داشته که در آن سربازان اشکانی تعلیم‌دیده و برای جنگ با سلوکیان و رومیان اعزام می‌شدند؟!
فرماندار رشت با اشاره به تعداد 1459 پرونده تخلفات ساخت و ساز در سه ماهه نخست امسال و با تأکید بر تغییر نگاه درآمدی شهرداری‌ها به کمیسیون ماده 100 گفت: تا زمانی که به ماده 100 نگاه درآمدی باشد، وضع موجود همچنان پابرجاست لذا باید برای شهرداری‌ها منبع درآمد پایداری به جز کمیسیون ماده 100 ایجاد کرد.
عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس با بیان اینکه مردم گیلان در طول 42 سال با داشته‌هایشان زندگی کردند، گفت گیلان وطن دوم ملت عزیز ایران است؛ هزینه مردم شریف گیلان ملی است ولی بودجه های آن استانی است،
از دستاوردهای دوره آموزشی در جهاد دانشگاهی گیلان؛

بافندگان فرش دست‌ باف حرفه خود را در محیط‌ های علمی دنبال می‌کنند

یک پیشران بافت فرش دست‌باف با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی در جهاد دانشگاهی گیلان برای پیشرانان فرش گفت: ضروری است بافندگان فرش دست‌باف با چگونگی رفتار با مدیران و حقوق خود آشنا شوند و بر اساس حطیه‌های علمی رشد کنند.
فرماندار رشت با اشاره به روند افزایش روزانه واکسیناسیون در سطح شهرستان گفت: افزایش تعداد مکان‌های خودرویی و همچنین اضافه شدن 16 مرکز جدید واکسیناسیون، نشان‌دهنده وجود تعداد کافی از دُزهای واکسن جهت انجام واکسیناسیون شهروندان است.
معاون هنری ارشاد اسلامی گیلان، با تاکید بر لزوم وجود جذابیت در طراحی های مد و لباس برای جوانان گفت: طراحان ما از جوانان هستند و در دانشگاه ها تدریس می کنند، اما هنر آنان به جشنواره و نمایشگاه محدود شده لذا نیازمند یک نگاه حاکمیتی هستیم تا دست صنعت را در دست بخش هنری برای تولید لباس و پوشاک داخلی بگذارد.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان با بیان اینکه به طور جدی پیگیر فراهم کردن محیط کاری امن با کمترین معضلات اجتماعی هستیم، گفت: در سال گذشته موفق به برگزاری دوره های آموزشی پیشگیرانه برای بیش از 600 نفر از فعالان این عرصه شدیم.