گیلان

معاون علوم پزشکی گیلان، با اعلام اینکه 1200 بیمار کرونا در بیمارستان‌های گیلان بستری هستند، گفت: بی توجهی مردم به پروتکل های بهداشتی، افزایش دورهمی و مسافرت های زیاد به استان سبب شده شاهد تکمیل ظرفیت بیمارستان های گیلان باشیم.
سرپرست هیأت باستان‌شناسی گیلان خبر داد؛

کشف 19 گور باستانی از طبقات مختلف اجتماعی در لیارسنگ‌بُن املش

سرپرست هیأت باستان‌شناسی از شناسایی ۱۹ گور در ششمین فصل پژوهش‌های میدانی مجموعه باستانی لیارسنگ‌بن املش خبر داد و گفت: پژوهش‌های صورت گرفته نشان می‌دهد احتمالاً نوع و وسعت قبور این گورستان رابطه‌ مستقیمی با رتبه و جایگاه ‌اجتماعی افراد دفن شده در آن داشته است.
زمانی که یک جنگلبان خانه خویش را ترک می کند معلوم نیست درختان کدامین بخش از جنگل قرار است تمام شب هم نشینش باشد، او که به نسل بعد از خود جان می بخشد بزرگترین آرزویش این است که ارزش اجتماعی جنگلبانی به جامعه معرفی شود.
تالاب انزلی؛ این زیبای سخاوتمند که آغوش خود را برای اهالی منطقه، گونه‌های گیاهی و جانوری و پرندگان مهاجر گشوده، نفسش‌هایش به شماره افتاده که اگر به موقع برایش چاره‌اندیشی نشود چیزی جز حسرت از دست دادن یک ثروت الهی برایمان نمی‌ماند.
مدیر طرح‌های ویژه معاونت امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: برای نخستین بار در کشور کشت زنجبیل به صورت آزمایشی با سایبان‌های نوین در گیلان درحال انجام است.
فرماندار رشت در بازدید از روستای گلسرک تأکید کرد؛

ضرورت ثبت ملی تونل‌های جنگی شاه عباسی سنگر

فرماندار رشت در بازدید از تونل‌های جنگی شاه عباسی واقع در روستای گلسرک بخش سنگر بر ثبت فوری این ابنیه به عنوان یک اثر ملی تآکید کرد.
معاون علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه گیلان کاملاً قرمز شده، گفت: کرونای دلتا در سطح استان گسترده شده و هرگونه خروج از منزل احتمال تماس با ویروس کرونا را زیاد خواهد کرد.
آیت الله فلاحتی در خطبه های نمازجمعه رشت:

ملت ایران مجاهدند و مسئولان مجاهد می‌خواهند

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه امیدواریم دولت جدید اتلاف وقت نکند و وزرای آن جهادی عمل کنند تا امیدهای از دست رفته مردم ایران دوباره احیا شود، گفت: ملت ایران مجاهدند و مردم مجاهد مسئولان مجاهد می‌خواهند بنابراین مسئول کت و شلوار اتو کشیده با کفش ورنی و خودروی لوکس نمی‌تواند در این راستا عمل کند.
فرماندار رشت با بیان اینکه ما در کشورمان امور را با سرلوحه قرار دادن دین و اسلام دنبال می‌کنیم، گفت: نگاه به دین باید نگاه پرورش و تقویت معنویت در سطح جامعه باشد و نباید از این امر غافل شویم.
رئیس سازمان صمت گیلان با بیان اینکه اخیراً در بازرسی‌ها گزارش شده است که برخی از اصناف اقدام به نصب بنر و یا کاغذ تحت عنوان «مرغ دولتی» می‌نمایند، گفت: ما مرغ دولتی و غیر‌دولتی نداریم و عرضه مرغ غیر از قیمت مصوب  24 هزار و 900 تومان تخلف است.
رئیس سازمان صمت گیلان با تأکید بر تسریع روند اجرایی راه اندازی کارخانه رشت الکتریک به صورت اصولی گفت: عزم و اراده سازمان صمت برای همکاری و کمک به مدیران جدید این شرکت پرآوازه گیلانی است و انتظار ما این است در اولین فرصت برنامه عملیاتی دقیقی توسط مدیران جدید برای راه اندازی شرکت رشت الکتریک به سازمان صمت ارائه شود.
یادداشت/ آیت الله فلاحتی در دیدار با منتخبان شورای شهر ششم رشت اظهار نظر صریح و تندی درباره پیاده‌راه فرهنگی رشت داشت که به نظر می‌رسد که بدلیل اطلاعات نادرستی است که به وی داده شده است تا اجرای این پروژه ملی را غلط و خواستار بازگشایی اولویت‌دار میدان شهرداری شود؛ موضعی که هم باعث نگرانی شهروندان و هم تحمیل دهها میلیارد تومان هزینه به شهرداری ورشکسته رشت می‌شود.
نماینده تام الاختیار دانشگاه گیلان در امر برگزاری آزمون‌ها گفت: تنها یک داوطلب مبتلا به کرونا در آزمون کارشناسی ارشد استان گیلان شرکت می‌کند که طبق برنامه ریزی‌های انجام شده سوالات این داوطلب پلمپ شده بوده که در بیمارستان آزمون می‌دهد.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه گیلان گفت: تفاهم‌نامه و همکاری علمی و پژوهشی شرکت ملی پخش با دانشکده فنی فومن- پردیس که چهارمین همکاری بین شرکت با دانشگاه‌های سطح استان است، امضاء شد.
گیلان با تولید روزانه ۶۰۰ تن مرغ و تأمین ۱۰ درصد نیاز کشور، از قطب‌های تولید مرغ در کشور محسوب می‌شود، اما این روزها شهروندان گیلانی باید برای تهیه چند عدد مرغ یا ساعت‌ها در صف بایستند و یا اگر هم نوبتشان شود با این جمله‌های تکراری که «به تعداد محدود می‌توانید مرغ بخرید» و یا «سهمیه کم بود مرغ تمام شد» مواجه شوند.
فرماندار شهرستان رشت با اشاره به اینکه روزانه بیش از 4500 دز واکسن در سطح شهرستان تزریق می‌شود،گفت: با توجه به استقبال از پایگاه‌های خودرویی تزریق واکسن تعداد این پایگاه از دو به چهار عدد افزایش می‌یابد.
سرپرست موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی گیلان خبر داد:

اولین دوره مدرسه تابستانی حقوق کیفری در گیلان برگزار می شود

سرپرست موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی گیلان گفت: نخستین دوره مدرسه تابستانی حقوق کیفری از 16 مرداد 1400 در موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی گیلان برگزار می‌شود.
در دیدار رئیس سازمان صمت گیلان و نماینده مردم شهرستان در مجلس مطرح شد؛

رونق بازار بادام زمینی باید جهانی شود/ امکان توسعه و تجاری سازی محصولات آستانه اشرفیه با ورود بخش خصوصی

رئیس سازمان صمت گیلان در با بیان اینکه در چند سال گذشته ثبت مالکیت فکری و صنعتی ۴ محصول مهم کشاورزی گیلان از جمله بادام زمینی را انجام داده ایم، گفت: رونق تجارت و بازار بادام زمینی، باید جهانی شود و در این راستا میز کالایی بادام زمینی را در سال گذشته در آستانه برگزار کردیم.
مسئول سازمان تربیت‌بدنی و ورزش سپاه استان؛

تجهیز 113 ایستگاه ورزش‌های همگانی در گیلان

مسئول سازمان تربیت‌بدنی و ورزش سپاه گیلان گفت: پس از شیوع کرونا بمنظور ترویج ورزش‌های همگانی 142 ایستگاه ورزش در سطح گیلان دایر شد که با توجه به اسناد ارسالی از سراسر استان 80 درصد ایستگاه‌ها با حمایت مسئول تربیت بدنی شهرستان‌ها فعال است
دادستان مرکز گیلان با بیان اینکه مدیریت در توزیع مرغ در چند روز اخیر به نحو صحیح انجام نمی‌شود و بهانه‌ای برای سودجویان شده است، گفت: نارضایتی‌ها ناشی از ترک فعل برخی مسئولان متولی است و دستگاه قضایی بدون اغماض با مسببان برخورد خواهد کرد.