کردستان

یادداشت/ تحولات اخیر در همسایه شرقی ایران احتمالا گروههای عراقی را به این تحلیل رسانیده که بالا رفتن تلفات انسانی، آمریکا را مجبور به خروج از عراق نیز خواهد کرد و همین عاملی شده که در هفته های اخیر حملات چریکی علیه ارتش عمو سام شدت بگیرد.

در ششمن دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان کردستان 1047 نفر شرکت کرده اند که در اولین مرحله، 93 درصد از این داوطلبین تایید صلاحیت شده اند.

امین امینی گفت: به کسانی که هنوز در دوران نقاهت بیماری هستند چون ریز مغزی بدنشان در سطح مطلوبی نیست و حدود پنج تا ۱۰ درصد وزن خود را از دست داده‌اند، کم اشتها شده و احساس ضعف دارند و بدن آنها با کم آبی مواجه است، روزه‌داری توصیه نمی‌شود.
یادداشت/ در خصوص وضعیت سعودی نیز باید گفت شکست در جبهه مارب بیش از همه بر وضعیت بن سلمان اثر منفی خواهد گذاشت ؛ زیرا اولا موقعیتش در درون خانواده سلطنتی و هیئت بیعت تضعیف می گردد و دوما افکار عمومی عربستان اعتمادشان نسبت به وی سلب خواهد شد.

علیرضا تقوی نیا؛ کارشناس مسایل غرب آسیا گفت: غنی سازی ۶۰ درصدی ایران باعث تضعیف موقعیت نتانیاهو در اسرائیل خواهد شد زیرا به افکار عمومی رژیم صهیونیستی این پیام را می رساند که اقدامات نخست وزیر متجاسر آنان نمی تواند فعالیت های راهبردی تهران را متوقف کند و هر اقدامی با واکنش خطرناک تر جمهوری اسلامی مواجه خواهد شد.

معاون حوزه علمیه سفیران هدایت بیجار گفت: ماه رمضان را نباید به نخوردن و نیاشامیدن خلاصه کنیم، بلکه در این ماه باید امیدوار به رحمت حق و بخشایش گناهان از سوی پروردگار عالمیان باشیم.

تقوی نیا؛ کارشناس مسایل غرب آسیا در گفت وگو با پرسون:

رژیم اسرائیل به دنبال افزایش سطح تنش با ایران منهای جنگ است

تقوی نیا؛ کارشناس مسایل غرب آسیا گفت: رژیم اسرائیل به دنبال افزایش سطح تنش با ایران منهای جنگ است. در واقع این رژیم می داند در نبرد همه جانبه با ایران و متحدانش شانسی ندارد اما تنش های موضعی و امنیتی را برای مقابله با ایران می پسندد.

مدیرکل دامپزشکی استان کردستان گفت: ورود هرگونه مرغ از مرزها و نیز به هر استانی کاملا با نظارت های بهداشتی دامپزشکی صورت می گیرد و این چرخه در بحث صادرات و واردات مرغ یک قانون لازم الاجراست.

بسیاری از شهروندان سنندجی علیرغم وضعیت قرمز این شهر در بحث کرونا همچنان بسیاری از پروتکل های و دستورالعمل های بهداشتی و اجتماعی را رعایت نمی کنند.
نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری:

کاهش مشارکت در انتخابات، آرزوی قلبی دشمنان نظام است

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: کاهش سطح مشارکت در انتخابات آرزوی قلبی دشمنان قسم خورده این نظام و ملت است، لذا هرگونه بی تفاوتی به انتخابات پیش رو به نوعی یک امتیاز خوب برای دشمنان منطقه‌ای و جهانی این انقلاب محسوب می شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان:

7347 نفر در کردستان واکسن کرونا دریافت کردند

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: کار واکسیناسیون در کردستان از اواخر بهمن ماه سال گذشته آغاز گردید و تاکنون بیش از 7347 دُز از این واکسن به گروه های تعیین شده تزریق شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان با تاکید بر اینکه 1300 واحد مسکونی شهری و روستای در مریوان دچار خسارت شده‌اند، تاکید کرد: خوشبختانه جمعیت هلال احمر کردستان در سریعترین زمان ممکن کمک های ضروری همانند چادر، وسایل گرمایشی و... را در روستاهای جشنی آباد و قلقله مستقر کرده است.

یادداشت/ منابع اطلاعاتی ـ امنیتی انصارالله بارها اعلام کرده اند که علاوه بر افسران سعودی، کارشناسان انگلیسی و آمریکایی نیز در پشت پرده رزم مارب حضور دارند و نیروهای معارض را هدایت می کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: در حال حاضر مرز باشماق در شهرستان مریوان بر روی مسافران تا اطلاع ثانوی بسته است، ولی آن دست از مسافرانی که مجوز تردد دارند در مبادی این مرز به صورت دقیق در زمینه کرونا غربالگری می‌شوند

یادداشت/ شهدای زنده‌ای که بدون ملاحظه فرجام کار، فقط به امنیت جامعه اهمیت می‌دهند و خوب می‌دانیم اگر نبودند، دشمنان قسم خورده داخلی و خارجی یکل حظه ایران شیعه پارسی را امان نمی‌دادند!