نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان:

برای کارگران فصلی کردستان باید اشتغال پایدار ایجاد کنیم

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان گفت: باید برای قشر کارگر اشتغال پایدار ایجاد کنیم تا میزان کارگران فصلی که در میادین و معابر شهری سرگردان هستند، کاهش پیدا کنند.

تصویر برای کارگران فصلی کردستان باید اشتغال پایدار ایجاد کنیم

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، حجت الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی؛ نماینده ولی‌فقیه در کردستان امروز عصر در نشست هم‌اندیشی تشکلات کارگری و کارفرمایی این استان اظهار داشت: انتظار این است که در جلسات به جای تعارف به اصل موضوعات و مشکلات پرداخته شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان گفت: باید نگاه دولت به مقوله کارگری و کارفرمایی از اولویت‌های مهم ما باشد و در این مقوله به صورت تخصصی ورود پیدا کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: نگاه اسلام به مقوله کار و کارگری بسیاری تخصصی و جامع است و در این باره دستورات بسیاری در شرع و دین داریم.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی در ادامه بیان داشت: در این جلسه مشکلات کارگران کردستان بیان گردید، بنابراین از حاضرین در این جلسه می خواهیم که مشکلات و موانع موجود را به صورت مکتوب برای حل آنان به ما ارائه دهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان گفت: از سوی دیگر نمایندگان کارگران و کارفرمایان نگاهشان به حل مشکلات قشر کارگری باید دقیق و از روی عدالت باشد.

وی در ادامه تاکید کرد: یکی از مشکلات کنونی ما بحث کارگران ساختمانی است که در این ایام دارای مشکلات بسیاری هستند که باید این مشکلات در سریع‌ترین زمان ممکن برطرف شوند.

حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی بیان داشت: باید برای قشر کارگر اشتغال پایدار ایجاد کنیم تا میزان کارگران فصلی که در میادین و معابر شهری سرگردان هستند، کاهش پیدا کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان در پایان سخنان خود گفت: مشکلی که در سال‌های اخیر در کردستان به وجود آمده است، تعطیلی کارخانه نساجی در این استان می‌باشد که این امر باعث بیکار شدن بیش از 300 کارگر شده است، لذا انتظار می‌رود که این کارگران بیکار شده، سامان پیدا کنند.

آیین مهر ـ استان کردستان

285054