مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان:

توسعه آرامگاه «شیدای نازار» در دهگلان نیازمند همراهی مسئولان است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان به پتانسیل های فرهنگی و تاریخی در شهرستان دهگلان اشاره کرد و گفت: میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان علاقمند است که آرامگاه تاریخی «شیدای نازار» در شهرستان دهگلان را هرچه سریعتر توسعه و گسترش دهد که در این زمینه نیازمند همراهی نهادهای دولتی به ویژه فرمانداری هستیم.
تصویر توسعه آرامگاه «شیدای نازار» در دهگلان نیازمند همراهی مسئولان است

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، فرزاد شمس؛ فرماندار شهرستان دهگلان امروز صبح با یعقوب گویلیان؛ مدیرکل میراث فرهنگی استان کردستان دیدار و گفتگو کرد.

فرماندار دهگلان در این دیدار اظهار داشت: ثبت ملی صنایع دستی در روستاها نه تنها زمینه ساز معرفی آن روستا می‌گردد، بلکه در بحث اقتصادی نیز بسیار حائز اهمیت است.

شمس در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه پتانسیل های بسیار خوبی در بحث صنایع دستی در روستاهای کردستان وجود دارد و این خود یک ظرفیت برای توسعه است.

فرماندار دهگلان در ادامه سخنان خود گفت: ثبت ملی صنایع دستی در هر روستایی خود باعث دلگرمی اهالی آن منطقه برای گسترش کارشان می‌گردد، از این رو باید تلاش ما این باشد که در ثبت ملی صنایع دستی همواره وجود داشته باشد.

وی افزود: مردم روستای «کاکو» در شهرستان دهگلان خواستار ثبت ملی روستایشان در بحث «گلیم بافی» هستند که بی‌گمان تحقق این مهم می تواند برای اقتصاد مردم این روستا بسیار تاثیرگذار باشد.

فرماندار دهگلان بیان داشت: موضوع دیگری که باید آن را فراموش نکنیم، استفاده از توانایی‌های بخش خصوصی در بخش گردشگری و صنایع دستی است.

در ادامه این دیدار، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم که روستای «کاکو» را ثبت ملی کنیم باید تمامی بسترهای مورد نیاز آماده باشد.

گویلیان به دیگر پتانسیل های فرهنگی و تاریخی در شهرستان دهگلان اشاره کرد و بیان داشت: میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان علاقمند است که آرامگاه تاریخی « شیدای نازار» در شهرستان دهگلان را هرچه سریعتر توسعه و گسترش دهد که در این زمینه نیازمند همراهی نهادهای دولتی به ویژه فرمانداری هستیم.

ناصر عباسعلی ـ استان کردستان

284876