پرسون از افزایش عمل های زیبایی گزارش می دهد؛

افزایش چشمگیر عمل«رینوپلاستی» در کشور/ رشد منفی اقتصاد، رشد مثبت جراحی بینی

با وجود اینکه کشور در بُعد اقتصاد دچار بدترین شرایط می‌باشد با این وجود در سالهای اخیر شاهد افزایش بی سابقه عمل‌های زیبایی به ویژه عمل «رینوپلاستی» یا همان جراحی زیبایی بینی در کشور هستیم.

تصویر افزایش چشمگیر عمل«رینوپلاستی» در کشور/ رشد منفی اقتصاد، رشد مثبت جراحی بینی

به گزارش سایت خبری پرسون، یکی از ویژگی‌های کشورهای جهان سوم این است که معمولا برخی از اخلاقیات به یک عادت و اپیدمی اجتماعی تبدیل می‌شود تا جایی که با مُد شدن پدیده‌ای در این کشورها، شاهد افزایش آمارها در آن زمینه هستیم.

یکی از این پدیده‌ها که در دهه اخیر به شدت در ایران رشد یافته است، انجام عمل‌های زیبایی در کشور است و روز به روز به این آمارها افزوده می‌شود.

در این میان انجام عمل زیبایی «رینوپلاستی» یا همان جراحی زیبایی بینی در سال‌های اخیر با وجود اینکه جامعه ایرانی در بحث مسایل اقتصادی بدترین دوران خود را دنبال می‌کند به طرز چمشگیر رشد داشته است.

آخرین آمارهای جهانی از عمل «رینوپلاستی» که متعلق به 5 سال گذشته می‌باشد نشان می‌دهد که ایران بعد از کلمبیا و ونزوئلا جایگاه سوم را در این زمینه در اختیار داشته است.

اما بعد از پنج سال و طبق آمارهای به روز شده، ایران در حال کسب جایگاه نخست انجام عمل زیبایی «رینوپلاستی» در جهان می‌باشد تا جایی که این نوع از عمل‌های زیبایی حتی به روستاهای دورافتاده هم رسیده است.

البته عمل رینوپلاستی مختص به ایران یا کشورهای جهان سوم نیست یعنی در کشور توسعه یافته انگلیس این عمل در سال‌های اخیر رشد 300 درصدی داشته است.

اما جالب است که عمل رینوپلاستی در ایران به حدی رشد یافته که برخی از درخواست کنندگان این نوع عمل از کشورهای اروپایی هستند که برای اطمینان از عمل خود به کشورمان سفر می‌کنند تا جایی که در سالهای اخیر بسیاری از سلبریتی‌های معروف جهان عمل رینوپلاستی را در داخل ایران انجام داده‌اند.

با این وجود نکته‌ای که نباید از آن به راحتی عبور کنیم، مشکلات غیرقابل پیش‌بینی در عمل رینوپلاستی است، تا جایی که بسیاری از پزشکان از عوارض احتمالی و یحتمل این عمل، خبر می‌دهند.

برخی از کسانی که بینی خود را به تیغ جراحان زیبایی سپرده‌اند، بعد از گذشت سالها هنوز با عوارضی همانند کاهش حس بویایی و چشایی، انحراف بینی، بدخوابی و... مواجه هستند و بی‌گمان باید تا همیشه این عوارض را تحمل کنند.

سیدمحمد کامیاب؛ جراح زیبایی در این باره به خبرنگار پرسون گفت: یکی از پرطرفدارترین عمل‌های زیبایی در کشور، رینوپلاستی، بوتاکس، تزریق ژل و... می‌باشد.

این جراح زیبایی ادامه داد: سال به سال تعداد عمل‌های رینوپلاستی و بوتاکس در کشور افزایش می‌یابد به طوری که بیش از 30 درصد از بانوان و حدود 5 درصد از آقایان در کشور اقدام به عمل زیبایی بینی می‌کنند.

دکتر کامیاب تشریح کرد: در سال‌های آینده اعداد 30 و 5 درصد در بحث عمل رینوپلاستی در کشور افزایش خود را خواهد داشت تا جایی که طبق روالی که در پیش داریم، هر ساله چند درصد به عمل زیبایی بینی و... در کشور افزوده می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات حوزه جراحی زیبایی اشاره کرد و گفت: یکی از ویژگی‌های خاص در بحث عمل زیبایی به ویژه «رینوپلاستی» پیچیدگی بالای آن است تا جایی که بسیاری از جراحان زبده و چیره‌دست این حیطه بعد از انجام هزاران عمل «رینوپلاستی» همچنان از سختی و پیچیدگی آن خبر می دهند.

این جراح زیبایی تصریح کرد: از سوی دیگر برخی از پزشکان که در عمل‌های زیبایی تخصص ندارد، عملا به خاطر درآمد بالای این نوع از عمل‌ها به این حوزه ورود کرده‌اند که این امر باید اصلاح شود، زیرا بسیاری از درخواست کنندگان عمل زیبایی رینوپلاستی که به خاطر حق‌الزحمه کمتر به سراغ این دست از پزشکان می روند، در آینده با مشکلات بسیاری مواجه می‌شوند.

دکتر حسین حیدری؛ روان‌شناس نیز در این باره به خبرنگار پرسون گفت: کسانی که اقدام به انجام عمل‌های زیبایی می کنند در دو گروه قرار دارند.

این روان‌شناس تاکید کرد: یک عده به علت مشکلات پزشکی دست به این اقدام می‌زنند که این امری طبیعی است و عده‌ دیگری که از گروه اول بیشتر هستند تنها به خاطر زیباتر شدن و ... بینی خود را به تیغ جراحی می‌سپارند.

حیدری بیان داشت: متاسفانه در برخی از مواقع دیده شده که همین عمل‌های زیبایی بین خانواده‌ها و زوجین اختلافات را رقم زده است که این امر طبیعی است.

با توجه به وضعیت نابسامان اقتصادی در کشور، آخرین آمارها نشان می‌دهد که سالانه در ایران بیش از 200 هزار عمل «رینوپلاستی» انجام می‌شود که این عدد در سال 95 کمتر از 150 هزار عمل در سال بود ولی سال به

سال شاهد رشد عمل زیبایی بینی هستیم و طبق برآوردهای صورت گرفته تا سال 1405 میزان عمل «رینوپلاستی» در کشور به بالای 300 هزار مورد در سال می‌رسد.

گزارش: آیین مهر ـ استان کردستان

284961