فارس

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس:

برای درمان اعتیاد عملکرد خوبی نداشته‌ایم

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه در بهبود، نگهداری و جامعه پذیری معتادان خوب عمل نکرده‌ایم، گفت: سیکل و چرخه ساماندهی باید تکمیل شود و در کنار جمع آوری، ترک و درمان باید به بحث توانمند سازی اشتغال‌زایی و صیانت هم توجه کرد.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس، گفت: همزمان با ایام دهه فاطمیه پیکر پاک و مطهر ۱۵ شهید گمنام وارد سومین حرم اهل بیت(ع) و استان فارس خواهند شد.
جادوگری 71 ساله با ریشی بلند و سفید و صورتی لاغر و استخوانی، در یکی از کوچه‌های بافت تاریخی شیراز نیروهای فراطبیعی را برای کمک به بازار بورس در ایران به استخدام درآورده است. در آن محله با نام مستعار «بابا مراد» معروف است. ابروهایش را تراشیده است، عبای سفیدی بر تن کرده و انگشتانش در زیر حلقه‌های انگشتر پنهان شده است. روی به دعای آیت‌الکرسی آویخته شده به دیوار مقابلش می‌نشیند و با صدایی وهم‌آور وردی را زیر لب زمزمه می‌کند. او جن‌هایی را به میان مردم می‌آورد که تنها خودش می‌تواند ببیند.
سخنگوی اورژانس فارس اعلام کرد:

تصادف زنجیره‌ای با ۱۱ مصدوم در شیراز

سخنگوی مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس فارس از وقوع تصادف زنجیره‌ای در بلوار آفرینش شیراز با ۱۱ مصدوم خبر داد.
سرپرست جهاد کشاورزی ارسنجان از فرایند زیر کشت ۸۰ هکتاری گیاه روغنی کاملینیا در این شهرستان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود که این سطح تا ۱۱۰ هکتار افزایش یابد.
رئیس سازمان صمت فارس خبر داد؛

600 میلیارد جریمه برای متخلفان اقتصادی فارس

رئیس سازمان صمت فارس: ۶۶۲ مورد بازرسی از انبارهای موجود در استان انجام شده که برای ۵۷ مورد پرونده تشکیل و حدود ۶۰۰ میلیارد ریال جریمه برای متخلفان در نظر گرفته شده است.
پرونده ویژه پرسون؛ معضلات آموزش آنلاین در استان های ایران/7

روایت کشاورزی که بَرده «صفر» و «یک»‌ شد!

کشاورزی در یکی از روستاهای ممسنی، درآمد شش ماهش را خرج خرید یک گوشی هوشمند کرد تا فرزندش با کمک نرم‌افزار «شاد» بتواند درس بخواند. غافل از آنکه نرم‌افزار کارایی نداشت و بعد از چند ماه، معلمان مدرسه آن روستا تصمیم گرفتند به روش پیشین آموزشی باز گردند!
مراسم رونمایی از مستند "داستان عکسها" مربوط به سفر یک روزه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به شیراز، ساعت 15:30 عصرفردا یکشنبه در پردیس سینمایی گلستان شیراز، با حضور عوامل فیلم برگزار خواهد شد.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس تاکید دارد که الحاق روستاهای پیرامونی به شیراز، منجر به کاهش مشکلات آنها خواهد شد.
کتاب «از غذای جسم تا غذای جان» (پرسش و پاسخ‌هایی با پروفسور حبیب‌الله هدایت، پدر علم تغذیۀ ایران)، نوشته دکتر حسین علیان در شیراز منتشر شد.
در این گزارش از پرسون، وضعیت اقامتگاه زنان معتاد در شیراز بررسی می‌شود و با نگاهی به چند نمونه از این زنان، درباره کیفیت زندگی این شهروندان خواهید خواند.