فارس

به مناسبت جشن سده؛

پرستش ز مستی‌ست در کیش مهر

هر ساله، در شامگاه ده بهمن مراسمی با عنوان جشن سده برگزار می‌شود که ازسنت‌های دیرینه ایرانیان باستان به شمار می‌رود. «مجتبی درودی»، پژوهشگر تاریخ و زبان‌های باستانی در یادداشت کوتاهی که در اختیار رسانه پرسون قرار داده، پیشینه این مراسم را در ادبیات فارسی بررسی کرده است.
روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شیراز اعلام کرد: به دلیل پاره ای تعمیرات در شبکه آبرسانی از سد درودزن به شیراز از ساعت ۲۴ جمعه دهم بهمن‌ماه جاری تا ساعت ۲۰ روز شنبه ۱۱ بهمن‌ماه در مناطقی از شیراز قطع می‌شود.
معاون بهداشت علوم پزشکی شیراز:

مرگ ۱۴۸۳ نفر بر اثر کرونا در استان

معاون بهداشت علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که از ابتدای شیوع پاندمی کووید۱۹ تاکنون، شمار قربانیان این بیماری در فارس به ۳۱۲۶ و در شیراز به ۱۴۸۳ نفر رسیده است.
گزارش اختصاصی پرسون؛

خودکشی، این بار با طعم گیلاس!

حمام پر از بخار شده بود و یک بدن نیمه‌جان روی کف آن پهن بود. صدای دوش آب دقیقه‌های پیاپی به گوش مرد خانه می‌رسید. با این حال، شیوا این صدا را نمی‌شنید؛ چون جریان خون او کُند شده بود و بر اثر خوردن 40 عدد قرص «آلمپرازولام» قدرت شنوایی‌اش مختل شده بود. بر بافت‌های مغزش اثر گذاشته بود. حتی وقتی یک ساعت بعد، او را سوار آمبولانس کردند هم، هیچ کدام از حواس پنج‌گانه‌اش به خوبی کار نمی‌کرد. در همان لحظه‌ها، احساسی در مرز میان هوشیاری و خواب داشت. می‌خواست به زندگی‌اش پایان دهد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس با بیان اینکه برخی از پیمانکاران بدون برخورداری از بنیه قوی تجهیزاتی و مالی، به مناقصه‌ها ورود می‌کنند، استفاده از توان بسیج سازندگی در مسیر تسریع پروژه‌های عمرانی را اثرگذار و ضروری دانست.
رئیس اتاق بازرگانی فارس:

روزهای خوب در پیش است

رئیس اتاق بازرگانی فارس با بیان اینکه معتقدم روند کاهشی قیمت دلار را شاهد خواهیم بود، گفت: تصور می‌کنم به سمت روزهای خوب و برداشتن تحریم‌ها در آینده‌ای نزدیک پیش می‌رویم.
سرپرست امور فرهنگی اداره کل میراث ‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس: ساعت های بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری اماکن تحت پوشش اداره کل میراث ‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس در بهمن جاری با توجه به ضوابط ستاد ملی کرونا، در نظر گرفته شده است.
نماینده ولی فقیه در فارس:

انقلاب اسلامی فریاد حقانیت است

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: انقلاب اسلامی فریاد حقانیت است و زمان آن رسیده که نیروی های انقلابی ظرفیت های خود را در جهان به نمایش بگذارند.
رئیس اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: سومین نمایشگاه بین‌المللی و تخصصی تجهیزات و صنایع وابسته خرما از روز سه شنبه هفتم بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان فارس با حضور مقامات ملی و استانی آغاز به کار می‌کند.