فارس

سرمربی فجر سپاسی شیراز:

خیبر حریفی خطرناک است

سرمربی تیم فوتبال فجر شهید سپاسی شیراز، خیبر خرم‌آباد را حریفی خطرناک دانست و در عین حال تاکید کرد که بازیکنانش با آمادگی و اشراف کامل مقابل این حریف سرسخت، صف آرائی خواهند کرد.
فرمانده انتظامی "کازرون" از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف یک دستگاه لیفتراک قاچاق به ارزش 5 میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.
معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان از فوت یک کارگر ساختمانی 35 ساله و مجروحیت همکار 26 ساله وی حین کار در ارتفاع در کارخانه سیمان شهرستان "داراب" خبر داد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان: در راستای اجرای تفاهم نامه منعقده بین سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل محیط زیست فارس در خصوص برنامه عملیاتی کشاورزی پایدار در حوزه تالاب بختگان، کارگاه آموزشی هرس درختان انار برگزار شد.
در شیراز برگزار می شود؛

جشنواره طنز مکتوب شهروندی

نخستین جشنواره ملی «طنز مکتوب شهروندی» با موضوعات حقوق شهروندی و مشارکت مسئولانه در ریشه کنی بیماری کرونا برگزار می‌شود.
علت حادثه اعلام نشد؛

باز هم یک تصادف مرگبار دیگر

تصادف رانندگی دیگری در حوزه شهرستان فسا رخ داد که یک کشته برجا گذاشت و اورژانس این شهرستان خبر آن را به رسانه ها داد ولی دلیل این حادثه را این تشکیلات همانند موارد پیشین اعلام نکرد؛ شاید این عدم اعلام معقول باشد و در حیطه وظایفش نباشد.
روایت پرسون از باورهای مردم روستایی در ممسنی؛

پیر شفادهنده زیر ریشه‌های درخت خوابید

روایتی که در ادامه می‌خوانید بر اساس مصاحبه‌های حضوری با ساکنان روستایی به نام «بلمینی» شکل گرفته؛ این روستا که در شهرستان ممسنی واقع است از دیرباز، خانه یک پیرِ خفته زیر درخت بوده است. مردم این آبادی باور دارند که این درخت، نیروی ماورالطبیعه دارد و با دخیل بستن به شاخه‌های آن می‌توان از پیر خفته در زیر آن حاجت گرفت.
مدیرعامل شرکت گاز استان فارس اعلام کرد که با تکمیل طرح‌های در دست اجرا، ضریب بهره‌مندی روستائیان فارس از گاز که اکنون حدود ۹۰ درصد است، به ۹۶ درصد نزدیک می‌شود
روابط عمومی اداره کل تعزیرات حکومتی فارس اعلام کرد:‌ راننده کامیون که گازوئیل به بندرهای جنوبی کشور قاچاق می کرد، با حکم شعبه اول اداره تعزیرات حکومتی لارستان به پرداخت ۶ میلیارد ریال جریمه محکوم شد.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به خسارت هزار میلیارد تومانی به باغات استان فارس از ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه و بلاعوض به آسیب‌دیدگان بخش کشاورزی خبر داد.
امروز یکی از نیازهای مهم نسل جوان کشور آشنایی با فرهنگ ایثار و شهادت است و ترویج این مولفه های مهم و معرفی آن به جوانان و نوجوانان رسالت اصلی رسانه هاست.
استاندار فارس با بیان اینکه این استان در زمینه توزیع فرآورده‌ها با تنگناهای ساختاری روبرو است، گفت: ۶۰ درصد از فرآورده‌های مورد نیاز این استان از سایر استان‌ها وارد می‌شود که موجب تحمیل تلفات و هزینه‌های فراوان در استان می‌شود.
مسئول کارگروه مساجد ستاد دهه فجر فارس:

مسجد، هنوز یکی از پایگاه‌های انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام امیدی با تاکید بر اینکه مسجد یکی از پایگاه های مسلم انقلاب اسلامی، بوده است، گفت: شروع رفتار انقلابی، از مساجد شکل گرفت و از ان رو سنگر انقلاب باید جایگاه خود را حفظ کرده تا بتواند از کیان انقلاب و اسلام عزیز دفاع کند.
گفت‌وگوی اختصاصی پرسون با یکی از فعالان مدنی؛

ختنه‌سازی دختران در ایران، هنوز مسأله‌ای جدی است

یکی از فعالان حقوق زنان در گفت‌وگو با پرسون بیان کرد که روند آگاهی‌بخشی به برخی از گروه‌های اجتماعی ایران برای ممنوعیت ناقص‌سازی زنان اگر چه تا کنون رضایت‌بخش بوده، اما کماکان کاستی‌های فراوانی دارد.