فارس

رییس کل دادگستری فارس گفت: یکی از مدیران دولتی در شهرستان گراش در جنوب این استان با تشکیل پرونده و حکم قضایی بازداشت شد.

یادداشت/طی چند روز اخیر واکنش ها به صحبت‌های رئیس دفتر رئیس جمهور مبنی بر دخالت تعمدی دولت برای افزایش نرخ ارز، گسترده بوده است. هرچند در واقعیت چنین نیست و نرخ کنونی ارز در کشور ما محصول تورم بالا، سرمایه‌گذاری خارجی پایین و تأثیرات روانی اخبار و رویداد های سیاسی است.
مدیر پایگاه جهانی تخت جمشید با اشاره به آغاز کار پروژه مرمتی و حفاظتی در محوطه تاریخی شهر استخر، ابراز امیدواری کرد که این محوطه نیز در آینده به یک پایگاه پژوهشی و حفاظتی دائمی تبدیل شود.

مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید از وجود و در دسترس بودن ۴ هزار جلد کتاب و مجله در حوزه‌های باستان‌شناسی، تاریخ، حفاظت، مرمت، هنر و معماری با تمرکز بر دوره‌های هخامنشیان، ساسانی و اسلامی، در کتابخانه تخصصی میراث جهانی تخت جمشید، خبر داد.

معاون امور عمرانی استانداری فارس عنوان کرد:

اجرایی شدن طرح توسعه حرم شاهچراغ(ع) نیازمند اجماع

معاون امور عمرانی استانداری فارس در خصوص زمان‌بندی اجرای طرح توسعه حرم شاهچراغ(ع) با عنوان اینکه زمان اجرا بر مبنای طرحی است که تهیه می‌شود گفت: برای عملیاتی کردن آن باید ابتدا چشم‌انداز طرح تدوین شود و فعلا بحث بر روی اجماع طرح است و زمانی که به اجماع رسید، به مرحله اجرا هم خواهد رسید.
پروژه حفاظت و مرمت اضطراری ایوان قدمگاه، واقع در کوه مهر (رحمت) و در محدوده جغرافیایی شهرستان ارسنجان، از آثار تاریخی برجای مانده دوران تمدنی هخامنشیان با هدف صیانت از این اثر ارزشمند، آغاز شده است.

دبیرخانه پنجاهمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد، فهرست نهایی فیلم‌های بخش بین‌الملل برای حضور در بخش رقابتی فیلم رشد را اعلام کرد که نام فیلم مستند "اجاق" به کارگردانی علی بلند نظر از شیراز در این میان مشاهده می‌شود.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی فارس:

برادران خواهر کش در فسا دستگیر شدند

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس، گفت: قاتلی که به همراه برادر و همدستش در سال ۹۱ خواهر خود را به قتل رسانده بود در فسا دستگیر شدند.
مدیر مخابرات فارس:

دکل‌های مخابرات سرطانزا نیست

مدیر مخابرات منطقه فارس تاکید کرد که هیچ یافته علمی مبنی بر اینکه دکل‌های مخابراتی نصب شده در مناطق مختلف، منجر به بروز یا افزایش ریسک ابتلا به سرطان می‌شود، وجود ندارد.
پرونده ویژه پرسون؛ بررسی معضل کار در سنین کم/ بخش پنجم

کودکان کار بزرگ نمی‌شوند

مسأله «کودکان کار» برای سعید دهقانی، خبرنگار پرسون معنای متفاوتی دارد؛ چرا که او خود، کودک کار بوده و در این گزارش با رویکرد خود به زوایای پنهان این معضل اجتماعی پرداخته است.