فارس

با حضور امام‌جمعه شیراز و نماینده ولی‌فقیه در فارس صورت گرفت:

مرحله آزمایشی بالینی واکسن ایرانی کووید 19

امام‌جمعه شیراز و نماینده ولی‌فقیه در استان فارس گفت: مرحله آزمایش بالینی واکسن ایرانی کووید 19 بانام «کو ایران برکت» در شیراز آغاز شد.
مدیرعامل شرکت گاز استان فارس اعلام کرد:

ساخت 260 ایستگاه اندازه‌گیری و تقلیل فشار گاز

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس گفت: به همت متخصصان شرکت گاز استان فارس ساخت 260 ایستگاه اندازه‌گیری و تقلیل فشار گاز برای گازرسانی به شهر خاش استان سیستان و بلوچستان آغازشده است.
به بهانه ارتحال بنیانگزار جمهوری اسلامی؛

فرصت دوباره بازخوانی مکتب و راه امام خمینی(ره)

چهاردهم خردادماه ۱۳۶۸ امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به ملکوت اعلی پیوست و امروز با گذشت ۳۲ سال از فقدان آن رهبر بزرگ، نام ایشان بر بلندای افق نگاه محرومان و مظلومان جهان می‌درخشد و حقیقتی ماندگار را به ترسیم می‌کشد.
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران اعلام کرد:

دعوت 7 فرنگی کار استان فارس به اردوی تیم ملی


بسرمربی تیم ملی فرنگی گفت:  به‌منظور شرکت فرنگی کاران به اردوی تیم ملی از 7 کشتی‌گیر فرنگی کار شیرازی دعوت‌شده است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس اعلام کرد:

آزادسازی 7 زندانی جرائم غیر عمد در قالب طرح خورشید خانه


مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: مجموعه شرکت  شهرک‌های صنعتی فارس  در اقدامی انسان دوستانه  زمینه آزادی 7  زندانی جرائم غیر عمد را در قالب طرح خورشید خانه  فراهم کرده است.
رئیس کمیسیون هوشمندسازی شورای شهر شیراز با اشاره به اینکه سازمان حمل‌ونقل ریلی گزارشی از پیشرفت پروژه اینترنت رایگان شهری در ایستگاه‌های قطار شهری ارائه کرده است، گفت: ظرف دو روز آینده بازدیدی میدانی از پروژه یادشده انجام خواهیم داد.
استاندار فارس گفت: حمایت از فرهنگ با تامین اعتبار، امنیت سرمایه‌گذاری و اعطای تسهیلات از سوی سازمان‌های دولتی که خادمان فرهنگ و هنر و فرهیختگان به‌شمار می‌روند میسر می‌شود.
دبیر کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در کارگروه تخصصی نفت و گاز و پتروشیمی استان فارس:

لزوم تنوع در سبد اقتصادی کشور

حسین حسین زاده پیش از ظهر شنبه در کارگروه تخصصی نفت و گاز و پتروشیمی استان فارس بیان کرد: وابستگی به نفت عاملی برای عدم پیشرفت در جذب درآمدها و سرمایه گذاری است این در حالی است که جدایی اقتصاد از نفت به معنای تعطیلی این صنعت نیست بلکه به معنی آن است که به سبد اقتصادی کشور تنوع دهیم.
رئیس سازمان آتش نشانی شیراز خبرداد؛

حفظ فضای سبز شیراز با اجرای طرح حافظان شهر من

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز گفت: اجرای طرح حافظان شهر من کاهش آسیب و آتش سوزی مراتع و فضای سبز شیراز را به همراه خواهد داشت.
​​مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس گفت: در یک هفته گذشته، ۹ روستای دیگر این استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند و دسترسی اینترنت پهن باند برای آنها ایجاد شد.
سرپرست میراث‌فرهنگی استان فارس خبر داد:

یک رویداد جدید در تخت جمشید

یک مسئول میراث فرهنگی کشور از ایجاد بازارچه‌ اقوام ایرانی در محوطه تخت جمشید خبر داد.
فرمانده انتظامی شهرستان جهرم گفت: یک زن در جهرم، حین مشاجره با شوهر جوان خود، او را با سلاح سرد کشت.
مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نی‌ریز در استان فارس گفت: رشته‌های منسوخ شده صنایع دستی در این شهرستان، احیاء می‌شود
مردم شیراز که زمانی شهرشان از هر سو با درختان بلند قامت و باغ‌های نشاط انگیز، احاطه شده بود و هوایش به همین واسطه اعتدال داشت و تا چندسال قبل، رنگ کدورت را ندیده بود، اکنون دغدغه حفظ باقیمانده باغ‌های اندک و پراکنده را دارند و مدام با دیدن جایگزینی بتن به جای درخت، دست بر زانوی حسرت می‌کوبند و چشم به راه ذره‌ای عمل از سوی مسئولانشان هستند.