فارس

فیلم مستند "اجاق" ساخته علی بلندنظر، کارگردان شیرازی، در پنجمین حضور بین‌المللی خود در جشنواره فیلم و فولکلور ترینیداد و توباگو واقع در کارائیب آمریکای مرکزی در بخش بهترین مستند برای کسب جایزه رقابت می‌کند.
فرمانده انتظامی استان فارس گفت: ماموران مبارزه با مواد مخدر شهرستان لارستان یک محموله به وزن بیش از ۱۰۶ کیلوگرم موادمخدر از نوع تریاک کشف کردند.
آیت‌الله لطف‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس، امام جمعه شیراز و تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) به کرونا مبتلا شد.
معلمان نمونه استان فارس در آیینی به مناسبت سالروز شهادت استاد مطهری و روز بزرگداشت مقام معلم در شیراز تجلیل شدند.
یک فعال گردشگری گفت: با مشاهده تصاویر زیبای کاربران فضاهای مجازی از دریاچه مهارلو متوجه می‌شویم این دریاچه بدون هیچ امکاناتی مورد بازدید گردشگران داخلی و خارجی زیادی قرار می‌گیرد، اما با توجه به اینکه هیچ مکانی برای استراحت و هیچ سرگرمی خاصی برای بازدیدکنندگان وجود ندارد این توجه به گرفتن چند عکس و تماشای منظره دریاچه محدود می‌شود.
معاون علوم پزشکی شیراز گفت: ۴ شهرستان استان فارس در وضعیت فوق حاد، ۱۰ شهرستان در وضعیت قرمز، ۲۱ شهرستان در وضعیت نارنجی و یک شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند،
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس با اعلام هشدار بحران کمبود آب در استان، از کاهش قابل توجه میزان ذخایر آب در مخازن سدهای فارس خبر داد.
معاون بهداشت علوم پزشکی شیراز گفت: از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون، هزار و ۸۱۳ نفر در شیراز بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.
رئیس دانشگاه پیام نور فارس اعلام کرد که آزمون‌های پایان نیمسال دوم دانشجویان پیام نور در همه واحدهای این دانشگاه در سراسر استان از ۱۱ خردادماه ۱۴۰۰ به صورت الکترونیکی آغاز می‌شود.
سخنگوی ستاد برگزاری هفته هنر انقلاب اسلامی فارس از انتخاب مهدی فقیه هنرمند نام آشنای سینما و تئاتر به عنوان چهره سال هنر انقلاب اسلامی استان فارس خبر داد و گفت: همزمان با عید سعید فطر از این استاد نام آور قدردانی خواهد شد.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی فسا اعلام کرد که تاکنون ۲۵۲۰ نفر اعضای کادر بهداشت و درمان، اورژانس، نظام پزشکی و دانشجویان بالینی در این شهرستان واکسن کرونا دریافت کرده‌اند و مابقی نیز روزهای آینده واکسینه خواهند شد.
مدیرکل ارتباطات این استان خبر داد:

اجرای 100 طرح توسعه تلفن ثابت در فارس

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس از اجرای ۱۰۰ طرح توسعه تلفن ثابت با ظرفیت ۱۷۱۶۶مشترک توسط مخابرات منطقه فارس خبر داد.
انفجار خانه مسکونی در شهر جهرم استان فارس که پنجم اردیبهشت ۱۴۰۰ رخ داد و تا لحظه مخابره خبر، علت آن مشخص نشده،موجب تخریب این منزل دو طبقه شد.