سمنان

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از ارتقاء شاخص‌های این دانشگاه در حوزه تحقیق و پژوهش خبر داد و گفت: اساتید، دانشجویان و پژوهشگران این دانشگاه، امسال افزون بر ۱۱۵ مقاله علمی در مجلات علمی و بین‌المللی منتشر شده است.
سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از عرضه هنرهای دستی و دستبافته های این استان در نمایشگاه مازندران خبر داد و گفت: در همین راستا تعدادی از هنرمندان صنایع‌دستی استان سمنان در نمایشگاه بزرگ توانمندی‌های بانوان و خانواده استان مازندران حضور یافتند.
بنابر آخرین آمار از ستاد مقابله با کرونا استان سمنان، به جز میامی، مهدی شهر بقیه ی شهرستان ها نارنجی شدند و شهر قرمز وجود ندارد.
سفیر ژاپن در ایران از پروژه‌های بازآفرینی و گردشگری شهرداری سمنان بازدید کرد و او وعده داد که «شرکت‌های ژاپنی می‌توانند با مشارکت در پروژه‌ها به برنامه‌های توسعه محلی شهر کمک کنند.»
رئیس شورای شهر گرمسار با اشاره به ضرورت پیگیری مطالبات در این شهرستان، گفت: استفاده از نخبگان در بخش‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و ... یکی از راهکارهای این نوع مطالبه‌گری است.
ابوالفضل خدادادی

شهمیرزاد در آخرین روز پاییز

شهمیرزادی که در آخرین روز پاییز هم زمستان بود...
شهمیرزاد (به گویش شهمیرزادی: شامرزا)شهری در بخش شمال استان سمنان ایران است. این شهر از نظر گردشگری، تاریخی و کشاورزی دارای اهمیت می‌باشد. ارتفاع مرکز شهمیرزاد از سطح دریا ۱۹۳۵ متر می‌باشد.
سرسبزی٬ وجود باغات و چشمه سارهای متعدد و آب و هوای مطبوع این شهر و واقع شدن در استان کویری سمنان باعث شده است این شهر به بهشت کویر شهرت پیدا کند و درپاییز و زمستان سرد ترین نقطه در استان سمنان است.
وزیر جهاد کشاورزی:

بحران آب استان سمنان جدی است!

سمنان- وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه استان سمنان کم آب بوده و با بحران جدی مواجه است، گفت: رفع مشکلات آب و همچنین نهاده‌های دامی از عمده مسائل مرتبط با این استان است.
رئیسی در دیدار با نماینده مردم سمنان در مجلس خبرگان؛

وعده پوچ به مردم نمی دهیم!

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های خود در استان سمنان با آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده مردم این استان در مجلس خبرگان رهبری دیدار و گفت‌وگو کرد.
آیت الله سیدابراهیم رئیسی رییس‌جمهوری روز پنجشنبه در نخستین برنامه سفر به استان سمنان به صورت سرزده در میان عشایر منطقه سنگسر شهرستان مهدیشهر حضور یافت و به درد دل آنان گوش داد.
رئیس‌جمهوری اسلامی گفت: استان سمنان از ظرفیت‌های بسیار بالایی برخوردار است و اگر درست برنامه‌ریزی شود این استان می‌تواند وضعیت متفاوتی از امروز داشته باشد.