سمنان

سرپرست اداره حقوقی و املاک اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، از اخذ سند مالکیت آرامگاه شیخ محمود مزدقانی به نام اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان خبر داد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان از احتمال بارش باران شدید و راه افتادن سیل در اقصی نقاط استان به خصوص ارتفاعات طی سه روز آتی خبر داد.
استاندار سمنان گفت: ۱۲ هزار و ۳۴۲ فرصت شغلی برای استان سمنان در سال ۱۴۰۲ در نظر گرفته شد که تاکنون ۱۰ هزار و ۱۳۱ فقره از آن محقق شده است.
وزیر کشور با بیان اینکه دستورالعمل‌های ایمنی در معدن طزره دامغان بر پایه گزارش‌ها رعایت شده و ارتقای ایمنی پیگیری می‌شود، گفت: انفجار در معدن و جانباختن ۶ کارگر یک اتفاق غیرمنتظره ناشی از خروج گاز از حفره‌ها بود.
وزیر کشور و هیات همراه، استاندار سمنان و دیگر مسوولان استانی، از واحد فعال خودرویی شامل شرکت تیراژه دیزل- تیراژه ماشین و شرکت خودروسازی فردا در شهرک صنعتی بزرگ سمنان بازدید کردند.
معاون فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان گفت: شرکت «فناور همراه هوشمند افق» و شرکت «ره‌افزایان صنعت ماشین‌های خودکار» ۲ شرکتی هستند که به تازگی توانستند ازمجموعه پارک علم و فناوری این دانشگاه دانش بنیان شوند.
رئیس پلیس سمنان درباره فوت زهرا برناکی، دارنده مدال نقره بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا که شب گذشته و بر اثر سقوط از ارتفاع از دنیا رفت، توضیحاتی را ارائه کرد.
اداره کل هواشناسی استان سمنان برای نواحی شمالی و غربی استان ناپایداری جوی اعلام کرد؛ این موعد از سال در زبان سمنانی با عنوان «سی‌وشَشین قار قارا» به معنای «رعد و برق روز سی و ششم سال» شهره است.
مدیرکل منابع طبیعی استان اعلام کرد:

سهم سالانه سمنانی‌ها از طرح ملی یک میلیارد درخت

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان سهم نهال‌ستان‌های این استان در زمینه‌سازی برای اجرای طرح ملی کاشت یک میلیارد اصله نهال را تولید سالانه ۲.۵ میلیون اصله اعلام کرد و گفت: این استان ظرف چهار سال اجرای این طرح باید ۱۰ میلیون اصله نهال تولید و کاشت کند.
فرمانده انتظامی استان سمنان از شناسایی و دستگیری سارق دوچرخه با ۲۳ فقره سرقت به ارزش تقریبی یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون خبر داد.