سمنان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در جلسه تنظیم بازار با اشاره به استفاده از منابع تسهیلاتی برای توسعه واحدهای تولید مرغ تخم‌گذار و تخم مرغ از ایجاد و راه اندازی چند واحد پرورش مرغ تخم‌گذار در استان خبر داد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: طرح پویش ملی سلامت با تاکید بر غربالگری دیابت و پرفشاری خون از ۲۰ آبان ماه شروع شده و تا ۱۵ دی ماه ادامه خواهد داشت.
مدیرکل کمیته امداد استان سمنان ضمن اشاره به فرا رسیدن شب یلدا و اجرای طرح‌های کمک به نیازمندان بیان کرد: پویش ملی «یلدای مهربانی» به همت نیکوکاران و خیران نیک‌اندیش استان سمنان اجرایی شده است.
معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: این تأسیسات در مساحتی بیش از 30 هزار مترمربع و با حجم سرمایه‌گذاری چهار هزار و 500 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی احداث می‌شوند.
«آذر» و «توران»، جزو پنج یوزپلنگ نگهداری‌شده در سایت تکثیر واقع در پارک ملی توران شهرستان شاهرود استان سمنان، درست یک سال پیش در چنین روزی پیدا شدند و اکنون در سلامت هستند.
معاون استاندار سمنان تاکید کرد؛

کاهش کیفیت هوا در سمنان/ سالمندان مراقب باشند

معاون استاندار سمنان با توجه به پدیده وارونگی هوا و کاهش کیفیت هوا در سمنان گفت: : افرادی که بیماری تنفسی، قلبی و عروقی دارند و یا بانوان باردار حتی‌الامکان از منزل بیرون نروند و از ماسک استفاده کنند.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان از پایان مرمت و سامان‌دهی بنای منسوب به آتشکده دروار در شهرستان دامغان خبر داد.
رئیس پلیس آگاهی استان سمنان از دستگیری سارقان به عنف در شهرستان سمنان خبر داد و گفت: پرونده این سارقان به دستگاه قضایی ارجاع شده است.
سرپرست اداره حقوقی و املاک اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، از اخذ سند مالکیت آرامگاه شیخ محمود مزدقانی به نام اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان خبر داد.