پیش بینی هواشناسی سمنان جمعه 5 اسفند 1401

گزارش هواشناسی سمنان جمعه 5 اسفند 1401 حاکی از وزش باد شدید و بارش باران است.
تصویر پیش بینی هواشناسی سمنان جمعه 5 اسفند 1401

به گزارش سایت خبری پرسون،مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: شرایط جوی استان متاثر از سامانه ناپایدار بارانی و وزش باد شدید در وضعیت هشدار زرد (آگاهی و اقدام در صورت نیاز) قرار دارد.

ایرج مصطفوی روز پنجشنبه افزود: طبق هشدار زرد شماره ۶۱ سامانه‌ای از اواخر وقت جمعه پنجم اسفند (فردا) در استان سمنان فعال است.

وی با اشاره با پیش بینی باران و برف و مه آلودگی برای ارتفاعات و منطقه‌های شمالی استان و وزش باد شدید برای بیشتر نقاط استان سمنان طی ۲۴ ساعت آینده، ادامه داد: احتمال اختلال در تردد محورهای شمالی و کوهستانی وجود دارد.

این مسوول به افزایش تدریجی دمای هوا از دوشنبه تا پایان هفته اشاره و اضافه کرد: مه آلودگی، احتمال کولاک برف و کاهش دید، لغزندگی محورهای شمالی و کوهستانی و گردنه های برفگیر، مهمترین مخاطرات است.

مصطفوی تاکید کرد: آمادگی راهداری و سازمان‌های مرتبط به ویژه در گردنه های برفگیر، احتیاط در تردد محورها، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی، کنترل و لایروبی شبکه آبراه‌های استان و لایروبی جوی‌ها و آبراه‌ها، خودداری از صعود به ارتفاعات و نواحی کوهستانی و پرهیز از چرای دام در نواحی مرتفع مهمترین توصیه‌ها در این هشدار زرد است.

وی با اشاره به روند افزایش غلظت آلاینده‌ها طی هفته آینده در استان سمنان، افزود: کمینه دمای چهار و بیشینه دمای ۱۷ برای امروز مرکز استان سمنان پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته گرمسار با دمای ۱۹ دجه سانتیگراد گرم‌ترین و مجن در شهرستان شاهرود با دمای هفت درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین نقطه استان بود.

اداره کل هواشناسی استان ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم‌شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف دارد.

سامانه هواگوی ۱۳۴ آماده ارایه اطلاعات هواشناسی و پیش‌بینی‌های جوی سمنان در تمامی اوقات شبانه روز است؛ علاوه بر این، برای اطلاع از آخرین وضعیت آب و هوایی شهرهای ایران، کاربران باید پیامکی حاوی پیش شماره شهر مورد نظر را به شماره ۲۰۱۳۴ ارسال کنند تا در کمتر از چند ثانیه اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنند.

برای استعلام شرایط جوی در ۴۸ یا ۷۲ ساعت آینده باید این اعداد نیز به همراه پیش شماره برای سامانه ارسال شود، یعنی برای اطلاع از آب و هوای سمنان طی ۴۸ ساعت و ۷۲ ساعت آینده باید به ترتیب کدهای ۲۳۴۸ و ۲۳۷۲ را ارسال کرد، همچنین می‌توان به جای پیش شماره، نام شهر مورد نظر را به انگلیسی برای سامانه پیامکی سازمان هواشناسی پیامک کرد.

منبع:ایرنا

464321