خوزستان

معاون درمان علوم پزشکی اهواز عنوان کرد

لزوم راه‌اندازی تیم‌های سیار واکسیناسیون در خوزستان

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با تاکید بر لزوم تسریع واکسیناسیون، گفت: با این حرکت لاک‌پشتی هیچ چیزی دست‌مان را نمی‌گیرد و اگر واکسیناسیون کامل انجام نشود آثار منفی خواهد داشت.
مدیر کل بنادر و دریانوردی آبادان از پایان عملیات مهارآلودگی ناشی از مشتقات نفت در اروندرود پس از چهار روز تلاش تیم عملیات مقابله با آلودگی بندر آبادان خبر داد.
به گفته عضو هیئت مدیره جمعیت علمی پیشگیری از خودکشی ایران، آمار خودکشی در استان‌های ایلام، کرمانشاه، لرستان، آذربایجان غربی، کهگیلویه و بویر احمد در چند سال گذشته بالا و اکنون رو به کاهش است و در عین حال این آمار در استانهای خوزستان و مرکزی در حال افزایش است.
با نزدیک شده به پایان سال زراعی که با خشکسالی همراه بود، مدیرکل هواشناسی استان از پیشبینی تاخیر در آغاز بارندگیها خبر میدهد که می‌تواند نشانه ای از ادامه خشک سالی در استان باشد. ‌
در حالیکه انتظار می رود نظام بانکی استان به تعهّدات قانونی خود در قبال فعالیتهای اقتصادی و پیشرفت استان پای بند باشد و نقش خود را در رفع مشکلات مالی واحدهای تولیدی بخوبی ایفا کند، امّا بنظر می‌رسد که کاستی فراوانی در این راستا وجود دارد که حاصل آن توقف فعالیت بسیاری از بنگاهها و رکود حاکم بر فعالیتهای اقتصادی استان است.
معاون میراث ‌فرهنگی خوزستان گفت: درپی انهدام یک باند حفار غیرمجاز در شهرستان رامهرمز، ۴۹۵ عدد شیء تاریخی از این باند کشف ‌و ضبط شد و ۲ زن نیز دستگیر شدند.