خوزستان

در جلسه هماهنگی و بررسی اجرای طرح‌های اولویت‌دار استان خوزستان با حضور معاون اول رییس جمهور، وزرا و دستگاه‌های ذی‌ربط در تهران با پیگیری استاندار خوزستان طرح‌ها و پروژه‌های مرتبط با سفر دولت به خوزستان نهایی و شناسنامه‌دار شدند که این طرح ها توسط دولت ابلاغ می‌شوند.
معاون اول رئیس‌جمهور بر لزوم آغاز عملیات بازسازی شهرستان‌های زلزله زده اندیکا و کوهرنگ تأکید کرد و گفت: بازسازی مناطق آسیب دیده ناشی از زلزله فرصتی برای محرومیت‌زدایی این دو شهرستان است.
رئیسی در حاشیه بازدید از مناطق زلزله زده اندیکا؛

ضرورت تسریع در حل مشکلات زلزله زدگان با توجه به شروع سرما

رئیس جمهور در بازدید از منطقه زلزله زده اندیکا، گفت: با توجه زودرس بودن سرما در مناطق زلزله زده اندیکا باید اقداماتی عاجل برای حل مشکلات در این منطقه انجام شود.
معاون فرماندار هندیجان از اجرای مانور پدافند غیرعامل در کشور و استان خوزستان در هفته پدافند غیرعامل خبر داد و اظهار داشت: در این مدت به صورت همزمان برنامه‌هایی از سوی بسیج دانش آموزی، سپاه پاسداران، هلال احمر، آموزش و پرورش، آتش نشانی و دیگر اداره‌ها و سازمان‌های مرتبط در شهرستان در ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه در مدرسه شهید رجایی اجرا خواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از انجام اولین پیوند موفقیت آمیز قلب در استان خبر داد و گفت: با انجام پیوند قلب، استان خوزستان به جمع استان‌هایی پیوست که همه انواع پیوند اعضا را انجام می‌دهد که جا دارد این موفقیت را به کادر متخصص پزشکی استان و مردم تبریک بگوییم.
مدیر مخابرات منطقه خوزستان خبر داد:

نصب و راه‌اندازی دکل همراه اول در روستای پوتو باغملک

مدیر مخابرات منطقه خوزستان از نصب و راه اندازی دکل همراه اول در روستای پوتو باغملک خبر داد و گفت: با نصب و راه اندازی این سایت جدید با تکنولوژی ۲G، روستا‌های پوتو، دم تنگ پوتو و بنه دراز زیر پوشش شبکه ارتباطی همراه اول قرار گرفتند.
توسط شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان؛

اهداء 400 بسته مواد غذایی به زلزله زدگان اندیکا

مدیرعامل شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان گفت: ۴۰۰ بسته مواد غذایی با همت پایگاه بسیج این شرکت تهیه و به قرارگاه مرکزی مناطق زلزله زده این شهرستان تحویل داده شدند.
دستاورد سفر رئیس‌جمهور به خوزستان؛

شبکه فاضلاب اهواز تا دو سال دیگر به بهره‌برداری می‌رسد

استاندار خوزستان با بیان اینکه طرح جمع‌آوری آب‌های سطحی در استان به ویژه با محوریت شهر اهواز از دیگر وعده‌های رئیس جمهور در سفر به استان بود، گفت: با توجه به اینکه پروژه فاضلاب اهواز قدمت 30 ساله دارد مقرر شد بر اساس یک برنامه کوتاه مدت یعنی تا اواخر آبان ماه امسال بخشی از کارهای عمده این پروژه انجام شود تا مشکل سال‌های اخیر را نداشته باشیم.
مدیرکل سازمان هواشناسی خوزستان از کاهش دمای هوا در اغلب نقاط خوزشتان خبر داد و گفت: تا پایان هفته روند کاهش ۷ تا ۵ درجه سانتیگراد دما در اغلب نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.
فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا خوزستان با اشاره به این‌که کارکنان اداراتی که کارت واکسیناسیون خود را ارائه ندهند یک ماه از خدمت در دولت منفصل می شوند، اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی آبادان در بحث واکسیناسیون رتبه آخر کشور را دارد لذا فرمانداران شادگان، آبادان و خرمشهر به همراه رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان باید اقدامات لازم در خصوص افزایش میزان واکسیناسیون را انجام دهند.
استاندار خوزستان گفت: منطقه آزاد می‌تواند ظرفیت قابل توجهی در اقتصاد استان داشته و پشتوانه کل اقتصاد استان باشد و فراتر از آن تاثیر کشوری از نظر توسعه سرمایه گذاری و رونق تجاری دارد.
نماینده بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام خمینی یکی از مشکلات بزرگ کارگران و بیمه شدگان تأمین اجتماعی در بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام خمینی را  عدم وجود مراکز درمانی مجهز تأمین اجتماعی برشمرد و گفت: بیمه شدگان ساکن این مناطق برای دریافت خدمات درمانی ناچار به سفر به شهرستان‌های اطراف یا مرکز استان هستند.
مسئول آماد و پشتیبانی سپاه ولی‌عصر (عج) خوزستان از تأمین ۱۰۰ دستگاه تانکر آب ثابت برای مناطق زلزله‌زده شهرستان اندیکا و توزیع 500 بسته مواد غذایی میان آن‌ها خبر داد و اظهار داشت: همکاری و امدادرسانی به مردم زلزله‌زده ادامه دارد و تا رفع کامل موانع و مشکلات پای خدمت هستیم.