خوزستان

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان گفت: فعالیت زنجیره های یکپارچه تولید، پایدارتر، موفق تر و پویاتر از فعالیت سایر الگوها تولید بوده و قدرت رقابت در بازار و همچنین توان و دانش تولید را افزایش می دهد .
مدیر آموزش وپرورش شهرستان آبادان گفت: جایگاه آموزش پرورش شاخصی است که با توجه به نمرات دانش آموزان پایه 12 تعیین می‌شود و نمرات دیگر پایه ها تاثیری در این شاخص ندارد. همچنین با توجه به تعداد بازنشسته‌ها و انتقالی درسال آینده به ۶۰۰ معلم نیاز داریم و این مشکل در آبادان بسیار جدی است.
رییس کل دادگستری استان بیان کرد؛

۷۴ پرونده قتل در خوزستان به مصالحه ختم شد

رییس کل دادگستری خوزستان گفت: بیشترین پرونده‌های مورد مصالحه، به ترتیب مربوط به نزاع، اختلافات خانوادگی، اختلافات ملکی، قتل و اختلافات مالی بوده است که ۷۴ فقره پرونده قتل در استان با تلاش صلح‌ یاران ستاد صبر، اعضای شورای حل اختلاف و شیوخ و بزرگان، در ۹ ماه امسال به صلح و سازش منجر شد .
معاون جمعیت هلال احمر استان خبر داد؛

خسارت به منازل مسکونی خوزستان در پی بارش های اخیر

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان از ریزش ۱۲ باب منزل مسکونی بر اثر بارندگی های اخیر استان خبر داد و گفت: با حضور نجاتگران به خانوارهای متأثر امدادرسانی انجام و به منطقه امن انتقال یافته‌اند.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با تاکید بر لزوم اجرای برنامه ۵۲۱۰ برای پیشگیری از چاقی کودکان، گفت: به هیچ عنوان دارو درمانی برای کاهش وزن کودک و نوجوان توصیه نمی‌شود و تنها راه کاهش وزن کودکان، اصلاح تغذیه و فعالیت بدنی است. استفاده از این داروها رشد، هوش و تکامل کودک را به مخاطره می‌اندازد بنابراین والدین نباید با هر راهی کودک خود را لاغر کنند.
معاون آموزش و پرورش خوزستان تاکید کرد؛

ضرورت ترویج فرهنگ نماز بین دانش آموزان

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خوزستان گفت: ایجاد بستر برای انتقال اثربخش و نظام مند آموزه‌ها و مفاهیم تربیتی و دینی به دانش آموزان و تربیت نسلی فاطمی و علوی مهمترین اولویت مجموعه تعلیم و تربیت کشور است.
مدیرکل هواشناسی استان خوزستان:

بستان / پربارش‌ترین نقطه خوزستان

مدیرکل هواشناسی استان خوزستان گفت: بیشترین بارش در خوزستان در شهرهای بستان و آبادان ثبت شد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از بستری بودن ۴۴ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های زیرپوشش این دانشگاه خبر داد و گفت: ۱۳ بیمار از این تعداد در بخش های ویژه بستری و زیر مراقبت هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان:

پرسش مهر امسال مهم و کاربردی است

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در جلسه فراخوان پرسش مهر ریاست جمهوری گفت: پرسش مهر امسال ریاست محترم جمهوری، پرسش مهم و کاربردی است.
کارشناس مسئول آزمایشگاه هوای اداره‌کل محیط زیست استان:

در خوزستان ۲۷ ایستگاه سنجش آلودگی هوا فعال هستند

کارشناس مسئول آزمایشگاه هوای اداره‌کل محیط زیست خوزستان با بیان اینکه در هشت شهرستان خوزستان ایستگاه سنجش آلودگی هوا وجود ندارد، گفت: توسعه ایستگاه‌ها منوط به تامین اعتبارات استانی و فرااستانی است که اداره‌کل محیط زیست خوزستان بارها اعلام نیاز کرده است.