امضا هفت هزار میلیارد ریال تفاهم‌نامه خراسان شمالی با سپاه

استاندار خراسان شمالی اعلام کرد: تفاهم‌نامه به ارزش هفت هزار میلیارد ریال با سپاه امضا شده است که عملیاتی شدن آن عمران و آبادانی بیشتر استان را در پی خواهد داشت.

به گزارش سایت خبری پرسون از خراسان شمالی، محمدعلی شجاعی روز سه شنبه در آیین بهره برداری از پروژه های صنعت آب و برق استان که با حضور ویدئوکنفرانسی وزیر نیرو انجام شد اظهار داشت: چهار هزار میلیارد ریال اعتبار از این میزان مربوط به پروژه های آبرسانی به روستاها است.

استاندار خراسان شمالی با قدردانی از نگاه وزیر نیرو به مسائل زیربنایی استان ها گفت: وزارت نیرو سیستم زنده و پویا است و این وزارت خانه تمامی تلاش خود را برای رفع مشکلات مردم انجام می دهد.

استاندار خراسان شمالی گفت: در استان نگرانی به لحاظ تامین انرژی برای توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری نداریم.

شجاعی در بخش دیگر سخنان خود درباره نیازهای استان در بخش صنعت آب و برق اظهار داشت: یکی از برنامه های استان، آبرسانی از منطقه سرانی شهرستان شیروان به چند شهرستان استان است و قرار است در قالب این طرح که با کمک بخش خصوصی انجام می شود، آب آشامیدن شهروندان تامین شود.

وی اظهار داشت: در صورتی که این طرح اجرا شود، منابع آب با کیفیت برای آشامیدن در اختیار شهروندان قرار می گیرد و می توان آبی را که اکنون در بخش آشامیدن مصرف می شود به سایر بخش کشاورزی و یا صنعت اختصاص داد.

وی، توسعه خدمات فاضلاب را از دیگر نیازهای استان عنوان کرد و گفت: اکنون شهرستانهای گرمه، فاروج، راز و جرگلان و جاجرم بدون ردیف اعتباری برای اجرای طرح های فاضلاب است در این زمینه از وزارت نیرو انتظار داریم تا برای خدمات رسانی در این زمینه توجه ویژه به این استان مبذول کند.

استاندار خراسان شمالی گفت: یکی دیگر از درخواست ها، کمک به سرعت دادن به زمان بهره برداری از پروژه های با رشد بیش از ۸۰ درصد است تا مردم هر چه زودتر از مزایای آن بهره مند شوند.

خراسان شمالی با ۸۶۳ هزار نفر در شمال شرق کشور قرار دارد که ۴۴ درصد از جمعیت استان در مناطق روستایی سکونت دارند.

منبع: ایرنا

233161