خراسان رضوی

همزمان با ۲۴ ماه رجب‌المرجب سالروز شهادت امام هفتم شیعیان حضرت موسی بن جعفر(ع) ویژه برنامه‌هایی در شب و روز شهادت این امام همام از ساعت 18 با محوریت رواق بزرگ امام خمینی(ره) ویژه زائران و عزاداران اهل بیت عصمت در حرم مطهر رضوی تدارک دیده شده است.
پرسون از خدمات ضعیف مدیریت شهری مشهد گزارش می دهد؛

فراموشی در نگهداشت یک کلانشهر

مشهد یکی از کلانشهرهای کشورمان به حساب می آید و روزانه هزاران مسافر از نقاط گوناگون نه تنها کشور بلکه سایر کشورها پذیرا است؛ اما این روزها مدیریت شهری مشهد آن طور که باید خدمات رسانی ندارد و نگهداشت این شهر به فراموشی رفته است.
رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر 800 میلیون نفر در جهان با چاقی زندگی می‌کنند و پیش‌بینی می‌شود که این عدد در سال 2030 به یک میلیارد نفر برسد و از هر 5 زن یک نفر و از هر 7 مرد یک نفر با چاقی زندگی کند.
رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی شکایات آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: در طی سال جاری ۲۲ پرونده شکایت از مدیران مدارس را به هیات تخلفات فرستادیم که برخی از این پرونده ها باعث عزل بعضی از مدیران شده است.
سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان بردسکن گفت: در اثر برخورد سه دستگاه خودروی سواری و آتش‌گرفتن یکی از خودروها در محور بردسکن به بجستان خراسان رضوی،۲ نفر مصدوم و سه نفر فوتی برجای گذاشت.
مدیر دفتر نظارت و کنترل لوازم اندازه گیری شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: در مجموع بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار مشترک برق زیر پوشش شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی قرار دارد.از ابتدای امسال تا پایان دیماه، ۳۲۸ مورد انشعاب غیرمجاز در استان شناسایی و با همکاری نیروی انتظامی جمع آوری شده است.
مدیر گروه آموزش پزشکی دانشکده پزشکی مشهد گفت: اطلس سه‌بعدی چشم که در مراحل ساخت و تولید آن از تکنولوژی استریوسکوپیک بهره گرفته شده است، امکان درک کامل سه‌بعدی آناتومی چشم را برای کاربر مقدور می‌کند.
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی مشهد گفت: طبق پیش‌بینی هواشناسی تا ۱۳ بهمن امسال در استان کاهش دما ادامه خواهد داشت؛ در نتیجه تعطیلی واحدهای اقامتی تا ۱۳ بهمن ماه ادامه دارد.
کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: روند تدریجی کاهش دما از ابتدای هفته جاری در بیشتر نقاط خراسان رضوی آغاز شد که این کاهش دما در پایان هفته جاری با میانگین دمای شبانه منفی ۹ درجه به اوج خود می رسد.
مدیر جهاد کشاورزی اعلام کرد؛

تأمین سوخت دوم 35 نانوایی در کاشمر

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر گفت: جلسات هماهنگی قرارگاه امنیت غذایی شهید امانی با هدف هماهنگی بازار برای کمک در مصرف بهینه برگزار که با تشکیل تیم‌های متعدد و حضور در سطح بازار و همکاری بسیار خوب کسبه شاهد کاهش مصرف گاز در این حوزه نیز بودیم.
رئیس اتاق اصناف قوچان گفت: ۲۰ درصد واحدهای صنفی در بازرسی‌ها اخطار شفاهی و تذکر دریافت کردند که به دنبال این اخطار گاز ۴ فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ به دلیل عدم رعایت ابلاغیه ستاد مدیریت بحران در تعیین ساعت فعالیت و مصرف بالای گاز قطع شد.
رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی اعلام کرد؛

بیش از ۵۰ واحد اقامتی در مشهد تعطیل شد

رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی گفت:با شروع فصل سرما شیوه‌نامه مصرف بهینه در هتل‌ها و مراکز اقامتی استان ابلاغ و اجرا شده می‌شود.