خراسان رضوی

با ثبت شاخص ۱۰۰؛

کیفیت قابل قبول هوای مشهد

شاخص آلودگی هوای مشهد طی ۲۴ ساعت گذشته بر روی عدد ۱۰۰ در وضعیت قابل قبول قرار گرفت.
رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: ۳۰۰۰ دستگاه آمبولانس فرسوده با عمر بالای ۱۵ سال در سطح پایگاه‌های اورژانس کشور وجود دارد که این موضوع از چالش‌های اورژانسی کشور محسوب می‌شود. اورژانس ۱۱۵ پیشانی نظام سلامت کشور است و در همه شرایط حاد و معمولی برای خدمت‌رسانی به مردم در میدان حضور دارد.
مدیر کل محیط زیست خراسان رضوی از تعطیلی مهدکودک ها، پیش دبستانی، مقطع ابتدایی مدارس و مدارس استثنایی مناطق هفت گانه مشهد و تبادکان خبر داد.
امضای تفاهم‌نامه میان استانداری و سازمان سینمایی کشور

افزوده شدن ۳۵ سالن سینما در خراسان رضوی

پس از سفر رئیس سازمان سینمایی کشور به خراسان رضوی در راستای نوزدهمین سفر استانی کمیته مدیران سینمایی، تفاهم‌نامه‌ای میان سازمان سینمایی و استانداری خراسان رضوی به امضا رسید.
استاندار خراسان رضوی در خصوص شرایط این استان برای میزبانی از زائران در دهه پایانی ماه صفر گفت: این حجم از زائر را نمی‌توان با امکانات محدودی که در اختیار داریم، مدیریت کرد. البته تعدادی از واحدهای اقامتی که برای زائران در این دوره تدارک دیده شده در شأن آن‌ها نخواهد بود.
مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: در ایام زیارت اربعین، حتی یک شهروند افغانستانی مقیم این کشور با روادید ویژه اربعین، از طریق مرز دوغارون خراسان رضوی وارد خاک ایران نشده است.
ابراز نگرانی رئیس شورای ملی زعفران:

صادرات زعفران به چین کاهش قابل توجهی داشته است

رییس شورای ملی زعفران کاهش میزان صادرات زعفران به چین در سال جاری را نگران کننده دانست و گفت: کشور چین تا سال گذشته بزرگترین هدف صادراتی زعفران ایران بوده اما امسال صادرات به آن کشور کاهش قابل ملاحظه ای یافته که نیازمند بررسی است.
مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: در پی ادامه افزایش حجم آلاینده‌ها کیفیت هوای کلانشهر مشهد، در بیستمین روز شهریورماه برای دومین روز پیاپی در وضعیت هشدار و آلوده برای گروههای حساس و کودکان قرار گرفت.