خراسان رضوی

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: شخص امیرالمؤمنین علی (ع) در طول ۲۳ سال پیامبری رسول گرامی اسلام (ص) معرفی شده بود اما در غدیر شخصیت و جایگاه آن حضرت به‌عنوان امام و ولی معرفی شد و برای جامعه اسلامی «نظام سازی» صورت گرفت.
سید امیرحسین مدنی امروز ۹ تیرماه در حاشیه بازدید و افتتاح طرح تولید نخ کش حریر در مشهد اظهار کرد: تاکنون حدودا ۸۰ هزار شغل از ابتدای سال در مناطق روستایی و حاشیه‌ای و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر ایجاد شده است که با تخصیص اعتبارات ۱۴۰۱ این روند سرعت می‌گیرد.
مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان رضوی، «ترکیدن لاستیک هواپیما» را به عنوان عامل بازگشت و فرود اضطراری پرواز امشب مشهد - یزد در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد اعلام کرد و گفت: همه مسافران در سلامت کامل هستند.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه متاسفانه در برخی از موارد از آرمان های امام راحل(ره) دوره شده ایم گفت: یکی از آرمان‌های امام، دست‌یابی به تمدن نوین اسلامی بود، در حالیکه برخی از مسئولان ما که موظف به تحقق این آرمان بودند، خودشان با تشکیل زندگی‌های اشرافی و مجلل، از تفکر امام(ره) دور شدند.
کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: داده های آماری نقشه ها و مدل های هواشناسی نشان می دهد که دمای هوا در مناطق گرمسیر استان تا 41 درجه سلسیوس افزایش خواهد یافت.
کوه‌ها و ارتفاعات و چشم‌اندازهای زیبای کنگ یکی از جاذبه‌های طبیعی و دیدنی حومه مشهد به شمار می رود که برای فعالیت‌های تفریحی و ورزشی مناسب است. کنگ به دلیل چشم اندازهای کوهستانی زیبا و وجود چشمه ها و درختان گوناگون بر دامنه کوهپایه های آن، بسیار مورد علاقه کوهنوردان می باشد. به دلیل استقرار سکونت گاه های آن بر روی کوهپایه ، با عنوان روستایی پلکانی و ماسوله ای خراسان شناخته شده که این موضوع نقش بسزایی در جذب توریسم خارجی داشته است.
زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴ ریشتر حوالی شهر زو در استان خراسان رضوی را لرزاند.
رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد کرونای دمشهد اعلام کرد که براساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، مشهد مقدس و ۹ شهر استان خراسان رضوی در شرایط آبی کرونایی قرار گرفتند.
رئیس جبهه پیشرفت رفاه و عدالت استان خراسان رضوی:

اگر قرار بر ابقا مسببان وضع موجود بود، پس چرا انتخابات برگزار کردیم

رئیس جبهه پیشرفت رفاه و عدالت استان خراسان رضوی در واکنش به ابقائ رئیس سازمان جهادکشاورزی استان خراسان رضوی گفت: اگر قرار بر این باشد که مدیران نالایق بر کرسی مدیریت با چسب دوقلو چسبده باشند پس چه نیاز به برگزاری انتخابات و پرداخت هزینه‌های سنگین تبلیغاتی از جیب احزاب و تشکل ها مردمی بود.
ماز باشکوه عید سعید فطر در صحن و سرای حرم مطهر امام رضا(علیه السلام) به امامت آیت الله علم الهدی؛ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد اقامه شد.
در سالهایی که از پیروزی انقلاب اسلامی گذشت بارها دشمنان تلاش کردند تا با تغیر تفکر در بطن انسانی آموزش و پرورش در سراسر دنیا این مقوله مهم را دستخوش تغیراتی باب میل خودشان بکنند اما هدایت ها و رهنمود های حضرت امام(ره ) و رهبری معظم انقلاب سبب شد تا تیر دشمنان هربار به سنگ خورده و کلیت سیستم آموزشی مبتنی بر فهم، بصیرت و انسانیت در جمهوری اسلامی حفظ شود.