تهران

فعالیت شورای شهر پنجم تهران یک ماه دیگر به اتمام می رسد. اعضای شورا چوب حراج را به اموال شهر زده و با واگذاری املاک با شرایط ویژه موافقت کرده اند اما منتخبین شورای ششم می گویند این مصوبات به ضرر تهران است و باید متوقف یا ابطال شود.
امام جمعه لواسانات تاکید کرد: پارک ملی لار از ظرفیت بسیار بالایی در حوزه گردشگری، آب و خاک غنی، گیاهان دارویی و ... برخوردار است که می‌طلبد با برنامه و کنترل‌شده بیش از پیش از آن بهرمند شویم.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، گفت: بالغ بر ۱۸۰ هزار نفر از افراد بالای ۷۰ سال در استان تهران از دریافت واکسن کرونا جا مانده‌اند.

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با عنوان این مطلب که شروع موج پنجم کرونا قریب‌الوقوع است، گفت: مردم مراقب باشند.

در گزارش پیش رو به بررسی قیمت برخی از واحدهایی که طی یک ماه اخیر در محله جنت آباد تهران معامله شده است، خواهیم پرداخت.

شهردار منطقه ۵ تهران با بیان اینکه این منطقه به نشاط و زندگی معروف است، گفت: در راستای افزایش سرانه ورزشی و همچنین بالا رفتن روحیه نشاط و شادابی در منطقه، دو پروژه خیابان ورزش به زودی در منطقه ۵ افتتاح می شود.
معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: مصرف آب ۲۰ درصد از شهروندان تهرانی بالاست به‌همین خاطر شهر تهران در زمره شهرهای پر مصرف آب قرار گرفته است.
در ماه گذشته، تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به ۵.۱ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل ۲۹.۶ درصد افزایش و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۵۲.۷ درصد کاهش نشان می‌دهد. متوسط قیمت خریدوفروش یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده نیز ۲۹۶.۷ میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل ۳ درصد افزایش نشان می‌دهد.
مدیر دفتر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برقآبی شرکت آب منطقه ای تهران با تاکید بر اینکه همشهریان و گردشگران در کنار رودخانه ها اتراق نکنند، گفت: دریچه های سد لتیان با هدف عملیات فلشینگ و تخلیه بخشی از رسوبات مخزن سد لتیان امروز /ششم تیرماه/ بازگشایی شد.



شیوا شاکری

آتشکده ری

آتشکده ری از آثار باستانی کمتر شناخته شده کشورمان است که جذابیت بسیاری دارد. ۱۲ کیلومتری جنوب شرقی شهر ری به سوی ورامین بر بلندای تپه‌ای پهناور در شهر قلعه‌نو قرار دارد. این بنا از ساروج، خشت و گل ساخته شده‌است. نیزارهای اطراف تپه از وجود دریاچه‌ای حکایت دارد که در گذشته در این محل وجود داشته، ولی خشک شده‌است.
ملاکان در حومه مناطق ییلاقی تهران مستقر شدند. بررسی‌ها نشان می‌دهد: زمین‌های بدون آب و برق در حومه بکر پایتخت، به مقصد سوم سرمایه‌گذاران بازار ویلا و اقامتگاه‌های تفریحی تبدیل شده است.
عضو شورای شهر تهران گفت: مدیریت شهر‌ها با مشارکت بانوان متحول می‌شود و تاثیر بسیار زیادی بر مثبت بودن اقدامات می‌گذارد.