تهران

به بهانه روز جهانی مساجد؛

مسجدی با قدمت 110 سال در قلب تاریخی تهران

مسجد «صنیع‌الدیوان» که از مساجد قدیمی تهران است، با معماری اسلامی سبک دوره زند و قاجار، بخشی از هویت و اصالت رنگ‌باخته شهر تهران را به نمایش می‌گذارد.
بنا بر تصویب جلسه اضطراری هماهنگی در اعمال محدودیت‌های کرونایی ایام تعطیلات سراسری در لواسانات و رودبار قصران، از ورود تمامی خودروهایی که با هدف تفریح و امور غیرضرور به منطقه مراجعه کنند، جلوگیری خواهد شد.
فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: در تهران ۳ میلیون و ۱۸۰ هزار نفر تا امروز واکسینه شده‌اند که ۷۱۵ هزار نفر آنها دوز اول و دوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

در بیست و یکمین روز مرداد ماه؛

هوای قابل قبول تهران

هوای تهران امروز با شاخص ۸۳ واحد در وضعیت قابل قبول قرار دارد.

روز گذشته با مرگ 588 نفر رکورد جدیدی در مرگ و میر کرونایی برای کشور ثبت شد. گزارش‌ها از رکوردشکنی میزان ابتلا و بستری بر اثر ابتلا به ویروس دلتا حکایت می‌کند. تهران نیز دیروز یکی از بدترین روزهای خود را پشت سر گذاشت و ۱۵۶نفر تنها در تهران قربانی دلتا شدند. پیش‌بینی می‌شود مرگ‌های کرونایی در پایتخت افزایش یابد.
استاندار تهران گفت: هر تجمعی در محرم باید براساس رعایت دستورالعمل‌ها باشد، برای عزاداری نیز از سوی کمیته اجتماعی انتظامی امنیتی دستورالعملی تدوین شده و از هیئت‌های مذهبی می‌خواهیم ضمن عزاداری شاهد شیوع بیماری کرونا در سطح کشور نباشیم.
معاون درمان ستاد کرونا در استان تهران بیان کرد پیش‌بینی می‌شود در روزهای آتی میزان مرگ و میر افزایش پیدا کند.
رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت شهر تهران همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد و از جانباختن 142 بیمار کرونایی در شبانه روز گذشته خبر داد.
شرکت گاز استان تهران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: گاز در شهرری برای فردا (شنبه، ۱۶مرداد) از ساعت ۸/۳۰ الی ۱۶ خبر قطع خواهد شد.
رییس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان تهران با اعلام ابطال انتخابات شوراها در ۶ شهر استان تهران گفت که خرید و فروش رای در برخی شهرها و روستاهای استان تهران وجود داشته است.
عضو شورای شهر درباره طرح الزام شهرداری تهران به ثبت ملی میراث طبیعی و تنوع زیستی بوستان طبیعت پردیسان گفت: دلیل اجرا و تصویب این طرح توجه به محیط زیست است.
طبق اعلام سازمان هواشناسی :

ارتفاعات تهران بارانی می شود

کارشناس سازمان هواشناسی از احتمال بارش باران شبانه در ارتفاعات استان تهران خبر داد.