آذربایجان غربی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی مطرح کرد؛

شفافیت عملکرد و تسهیل در نظارت‌ها با الکترونیکی شدن خدمات گمرکی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: الکترونیکی شدن خدمات گمرکی باعث شفافیت عملکرد و تسهیل نظارت‌ها و مانع بزرگی برای ایجاد فساد در صادرات و واردات کالاها درکشور می‌شود بنابراین تلاش کنید ضمن تقویت و رفع نواقصات موجود و بروز رسانی سامانه‌های گمرکی اقدامات خود را سرعت ببخشید.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به در پیش رو بودن ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، گفت: انتخابات شوراهای اسلامی شهر در ۴۸ شهر و شوراهای اسلامی روستا در ۲هزار و ۱۷۲ روستا برگزار می‌شود.
معاون اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌غربی با اشاره به ثبت هفت اثر میراث ناملموس خوراک و غذاهای محلی آذربایجان‌غربی در فهرست آثار ملی گفت: اخیرا در جلسه شورای ثبت ملی وزارت میراث فرهنگی، هفت اثر در فهرست ملی قرار گرفت.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی از ثبت هفت اثر ملی منقول آذربایجان‌غربی در فهرست آثار ملی خبر داد و گفت: یکی از این آثار،«منبر مسجد جامع ارومیه» بوده که قدمت آن به دوران قاجاریه بر می‌گردد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی گفت: فاز ۲ تصفیه‌خانه شهرک صنعتی خوی با حضور علی رسولیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی طی امروز به بهره‌برداری رسید و برای این بخش تصفیه خانه ۵٠ میلیارد ریال هزینه شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: تعداد ۵۲۸ هزار و ۵۶۷ دانش‌آموز در آذربایجان‌غربی معادل ۸۷.۸۴ درصد در حال حاضر در شبکه آموزشی شاد حضور دارند و آموزش برای ۱۲درصد باقیمانده دانش‌آموزان که به برنامه شاد دسترسی ندارند، از طریق تلویزیون و ارسال درس‌نامه پیگیری می‌شود و بیش از ۶۲5 هزار دانش‌آموز مقاطع مختلف در استان آذربایجان غربی مشغول تحصیل هستند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به همراهی خیرین با دولت در مناطق روستایی در جهت تحکیم شرایط زندگی و مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها گفت: در دولت های یازدهم و داوزدهم بیش از ۶۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه و عمران مناطق روستایی به دهیاری‌های استان اختصاص یافته است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی از افتتاح 925 واحد مسکن مهر در استان همزمان با ۲۸۶ طرح تعاونی در سراسر کشور توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد و گفت: ارزش روز سرمایه‌گذاری این پروژه‌ها که به مناسب دهه فجر انجام شد، ۲ هزار و ۵۴۳ میلیارد تومان است.
معاون فنی حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی:

مطالعات ارزیابی ذخایر آرتمیای دریاچه ارومیه آغاز شد

معاون فنی حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: اگرچه ‌طی سال‌های اخیر وضعیت آرتمیای دریاچه ارومیه بسیار بحرانی و نگران کننده بود خوشبختانه با آبگیری مناسب دریاچه ارومیه طی 2 سال گذشته به حالت متراکم رسیده است و در حال حاضر مطالعات ارزیابی ذخار آرتمیای دریاچه ارومیه توسط پژوهشکده آرتمیا و جانوران آبزی دانشکده ارومیه آغاز شده است.
رییس دادگستری آذربایجان‌غربی مطرح کرد؛

سند تحول قضایی تامین و تضمین کننده امنیت مردم

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: رمز موفقیت اجرایی کردن سند تحول قضایی پیشرفته را همیاری و همدلی تمام نهادها و مسئولین اعم قضایی و غیر قضایی دانست و اظهار داشت: اجرای کامل سند تحول قضایی تامین کننده و تضمین کننده امنیت مردم در بسیاری از امور است.
مسئول سبک کیوکوشین ساکاموتو ایران و خاورمیانه گفت: نخستین اردوی آمادگی و انتخابی تیم ملی برای حضور در مسابقات جهانی ژاپن در ارومیه با حضور ورزشکارانی از سراسر کشور آغاز شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: با پیگیری‌های به عمل آمده تهاتر سیب با موز به عنوان یکی از مطالبات مدیریت ارشد استان از ریاست جمهوری برای حل مشکل صادرات سیب شکل اجرایی به خود گرفته است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تاکید کرد:

لزوم برخورد جدی با متخلفان فضای مجازی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: وضعیت تخلفات در فضای مجازی نیازمند ورود جدی و پیگیری از سوی دستگاه‌های مربوطه است.
مسوول موسسه فرهنگی آموزشی فرهنگی راهیان کوثر سپاه شهدا آذربایجان‌غربی گفت: سپاه شهدا آذربایجان‌غربی از سال ۹۷ مدارس راهیان کوثر را در استان راه‌اندازی شد و در حدود ۸۰۰ دانش آموز در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.
با حضور مدیرکل ورزش و جوانان استان و رئیس هیات کشتی آذربایجان غربی و به مناسبت دهه فجر و و چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از پیشکسوتان کشتی آذربایجان غربی تجلیل به عمل آمد.