آذربایجان غربی

یادداشت/این روزها همه از سفره هایی حرف می زنند که هر روز کوچکتر از روز گذشته می شود؛ از معیشتی که در گرانی های چند سال اخیر زندگی را روز به روز برای مردم سخت کرده است. انعکاس گرانی در چشم های همه کسانی که به حداقل ها فکر می کنند، پیداست، حالا چه کارگر، چه کارمند و چه سرپرست خانوار، چیزی که عیان است، گرانی های یک سال گذشته است که بر زندگی همه تاثیرگذاشته است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی مطرح کرد:

بارش ها در حوضه دریاچه ارومیه افزایش یافت

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: در مدت مشابه سال گذشته ۲۱۳ میلی‌متر بارش در حوضه آبریز دریاچه ارومیه ثبت شده ، این رقم طی امسال به ۲۲۰.۷ میلی‌متر افزایش یافته‌است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خبر داد؛

۱۶۰۰ تن میوه برای شب عید آذربایجان‌غربی در نظر گرفته شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به تامین میوه‌های شب عید استان از محل تولیدات داخلی و شمال کشور گفت: یک هزار و ۲۰۰ تن پرتقال و ۴۰۰ تن سیب برای تامین و تنظیم بازار میوه شب عید استان در نظر گرفته شده است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: در حال حاضر ضریب اشغال هتل‌های استان بین 25 تا 30 درصد است که پیش‌بینی می‌شود در ایام نوروز این میزان نیز افزایش یابد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی مطرح کرد؛

کاهش 94 درصدی تردد از پایانه‌های مرزی


مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به محدودیت‌های کرونایی، تردد مسافرین از پایانه‌های مرزی استان نسبت به سال های گذشته کاهش چشمگیری داشته است به طوری‌که تردد مسافرین ورودی و خروجی در نیمه نخست امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته در پایانه مرزی سرو کاهش ۹۴.۵۶ درصدی را نشان می‌دهد.
ثبت نام از داوطلبان عضویت در انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر از چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ آغاز و تا پایان وقت اداری روز سه شنبه مورخ ۲۶ اسفند (جمعا به مدت ۷ روز) ادامه خواهد یافت. تا کنون تعداد 31 نفر در ارومیه اقدام به ثبت نام کرده‌اند.
فرماندار ارومیه با توصیه به استفاده از روش‌های غیرحضوری اعلامی توسط ستاد انتخابات کشور برای ثبت نام، تاکید کرد: از داوطلبین محترمی که قصد شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر را دارند، تقاضا می شود در اسرع وقت نسبت به ثبت نام اقدام کنند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی از افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در استان خبر داد و گفت: طی 24 ساعت گذشته تعداد 291 نفر در آذربایجان‌غربی به بیماری کرونا مبتلا که 79 نفر از از این تعداد در مراکز درمانی استان بستری شدند.
رییس جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی خبر داد؛

توسعه مجتمع‌های پرورش ماهی بزرگ مقیاس طی سال آینده

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه حداقل ظرفیت مجوزهای صادر شده برای مزارع پرورش ماهی ۳۲ تن است گفت: با توجه به ضرورت مصرف بهینه آب در این بخش؛ توسعه مجتمع‌های پرورش ماهی بزرگ مقیاس از برنامه‌های سازمان در سال آینده است.
رئیس زندان مرکزی شهرستان خوی در آذربایحان غربی خبر داد:

رهایی یک زندانی محکوم به قصاص نفس

رئیس زندان مرکزی خوی گفت: یک زندانی جوان محکوم به قصاص نفس با پیگیری و تلاش رئیس مددکاران و کمیته اخذ رضایت زندان شهرستان خوی، باکسب رضایت از اولیای دم، از اعدام رهایی یافت.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مطرح کرد؛

ضرورت مرمت 6 مدرسه تاریخی آذربایجان‌غربی در اسرع وقت

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به وجود 6 مدرسه تاریخی در سطح استان نیاز است تا پیش از هرگونه آسیب به این بناها نسبت به مرمت آنها در اسرع وقت اقدام شود.
مدیر کل ارتباطات آذربایجان‌غربی از ایجاد 110 دفتر جدید پیشخوان دولت در استان خبر داد و گفت: ایجاد اشتغال، الکترونیکی شدن خدمات بسیاری از سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی و همچنین برون سپاری خدمات دولت از طریق دفاتر در شرایط کرونایی از مزایای ایجاد دفاتر جدید بود.
معاون اول رییس جمهور با اشاره به مسئله کولبری در استان آذربایجان‌غربی گفت: حل مسئله کولبری و ساماندهی این پدیده از مهم ترین اولویت‌های دولت بوده و لازم است مسئله کولبری در استان‌های آذربایجان‌غربی و کردستان با اتخاذ تدابیر لازم و تصمیمات راهگشا، هر چه زودتر حل و فصل شود.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با پرسون؛

توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی موجب شکوفایی اقتصاد کشاورزی می‌شود/توسعه صنایع راهکاری برای توسعه اشتغال

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: توسعه صنایع تبدیلی در استان باعث بهبود کیفیت زندگی روستاییان از طریق افزایش درآمد سرانه آنها، حرکت در جهت استفاده بهینه از امکانات و منابع موجود در مناطق روستایی، تولید بخشی از کالای مورد نیاز کشور در مناطق روستایی،کاهش هزینه‌های ناشی از ضایعات محصولات کشاورزی و ایجاد ارزش افزوده بالاتر برای بخش زراعت و کشاورزان و کمک به کنترل مهاجرت‌های بی‌رویه و کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی می‌شود.
رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: همانطور که بزرگان نظام تاکید نموده اند اداره امور مردم و حق تعیین سرنوشت آنها با خودشان است و مردم سالاری دینی اولویت اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و انتخابات شاخصه بارز این مردم سالاری دینی می‌باشد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مطرح کرد:

آغاز ثبت نام داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا درآذربایجان‌غربی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت : ثبت نام داوطلبان عضویت در شورا‌های اسلامی شهر‌ها از ساعت ۸ صبح روز چهارشنبه ٢٠ اسفند ١٣٩٩ آغاز و تا پایان وقت اداری روز سه‌شنبه ٢۶ اسفند ١٣٩٩ (به مدت ۷ روز) ادامه دارد.
رئیس کارگروه اطلاع رسانی قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در استان مطرح کرد؛

وضعیت پایدار و ثابت شیوع ویروس کرونا در آذربایجان‌غربی


رئیس کارگروه اطلاع رسانی قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونای آذربایجان‌غربی گفت: آذربایجان‌‌غربی در شیوع بیماری کرونا وضعیت ثابت و پایداری را سپری می‌کند.