آذربایجان غربی

یادداشت/ بیش از یک و نیم سال است که از شیوع ویروس کرونا در کشور و به تبع آن در استان آذربایجان‌غربی می‌گذرد طی این مدت شاهد روزهای تلخ و صدمات جانی و مالی بسیاری در سطح جامعه شدیم.می‌توان گفت ویروس کرونا  تنها جان آدمی را نشانه نرفته است علاوه بر جان انسان اقتصاد جامعه را نشانه گرفته است، هر روز شاهد اوضاع بد اقتصادی در سطح جامعه هستیم و دیگر دخل و خرج افراد بایکدیگر هماهنگی ندارد.
مدیر دفتر امور استان های ستاد احیای دریاچه ارومیه خبر داد؛

پرداخت تسهیلات ارزان به منظور حمایت از کشاورزان برای کشت گیاهان دارویی

مدیر دفتر امور استان های ستاد احیای دریاچه ارومیه از پرداخت 10 هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه با سود چهار درصد برای کشت گیاهان دارویی در استان خبر داد.
سرپرست معاونت بهبود تولیدات سازمان جهادکشاورزی خبر داد؛

مبارزه با آفت سن مادری در بیش از ۱۱۰ هزار هکتار از مزارع غلات آذربایجان‌غربی


سرپرست معاونت بهبود تولیدات سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی از مبارزه با آفت سن مادری و علف های هرز در بیش از ۱۱۰ هزار هکتار از مزارع غلات استان خبر داد.
رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی:

جشن‌های گلریزان به صورت مجازی برگزار می‌شود

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی از برگزاری جشن گلریزان به صورت مجازی در نیمه ماه رمضان و مقارن با میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) خبر داد و گفت: از همه خیرین نیکوکاران و مردم درخواست می‌شود تا به یمن برکت ماه رمضان و فیوضات این ماه ارزشمند الهی در جشن گلریزان شرکت و با کمکهای نوعدوستانه خود موجبات آزادی زندانیان غیرعمد و مالی را فراهم کنند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی مطرح کرد:

تهیه پرونده کاروانسرای شاه‌عباسی قطور خوی برای ثبت جهانی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: پرونده کاروانسرای شاه‌عباسی قطور خوی برای ثبت جهانی تهیه شده است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خبر داد:

ممانعت از فعالیت 29 تور غیرمجاز گردشگری طی سال گذشته در آذربایجان‌غربی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: در سال گذشته از فعالیت 29 تور گردشگری غیرمجاز در سطح استان ممانعت به عمل آمد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان:

روند صعودی ابتلا به کرونا در آذربایجان‌غربی

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: استان آذربایجان‌غربی به مانند سایر استان‌ها وارد موج چهارم بیماری کرونا شده است و تعداد مبتلایان و بیماران بستری و فوتی سیر صعودی را طی می‌کند.
رییس کل دادگستری استان مطرح کرد:

صیانت از انتخابات یک وظیفه همگانی است

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به اینکه انتخابات بسیار مهمی پیش رو داریم، بنابراین صیانت از  انتخابات یک وظیفه همگانی است و انتخاباتی است که دوستان و دشمنان نظام آن‌ را رصد می‌‌کنند، آنچه که تبلیغات بدخواهان را خنثی و به استواری و سرافرازی این نظام مقدس مثل گذشته مهر تایید خواهد زد مشارکت حداکثری مردم است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی از افزایش بی‌شمار تعداد فوتی‌ها بر اثر بیماری کرونا در استان خبر داد و گفت: طی 24 ساعت گذشته تعداد 27 نفر از بیماران مبتلا به کرونا در استان جان خود را بر اثر این بیماری از دست دادند.
به همت اداره کل کتابخانه های عمومی استان صورت گرفت؛

برگزاری پویش "افطار با کتاب" در آذربایجان‌غربی

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی از اجرای پویش "افطار با کتاب" به مناسبت ماه مبارک رمضان در استان خبر داد و گفت: این پویش همزمان با ماه مبارک رمضان به همت این اداره کل و با مشارکت اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار می‌شود.
معاون فنی و فناوری‌های نوین انتقال خون آذربایجان‌غربی از ارائه خدمات اهدایی خون پیش و پس از افطار، در پنج شهرستان استان خبر داد و گفت:  از این تعداد فعالیت مرکز ارومیه به طور ثابت و علاوه بر ساعت ۹ صبح تا ۱۹ که پیش از افطار در نظر گرفته شده، پس از افطار نیز از ساعت ۹ تا ۱۲ شب آماده ارائه خدمت است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: طی سال گذشته با بهره‌برداری از طرح‌های سرمایه‌گذاری، گردشگری و صنایع‌دستی در سطح استان برای یک هزار و 767 نفر اشتغال ایجاد شده است.

فرمانده انتظامی نقده از دستگیری ۲۱ نفر از اراذل و اوباش و مخلان نظم و آرامش عمومی در این شهرستان خبر داد و گفت: ا انجام اقدامات اطلاعاتی و اشرافیت پلیس بر موضوع طی یک هفته گذشته این افراد که در نزاع‌های خیابانی با چاقو و سلاح سرد قدرت نمایی می‌کردند دستگیر شدند.
رییس شوراهای حل اختلاف آذربایجان‌غربی خبر داد؛

رهایی زندانی محکوم به قصاص در ارومیه پس از 13 سال از دار مجازات

رییس شوراهای حل اختلاف آذربایجان‌غربی گفت: پرونده فرد محکوم به قصاص پس از تحمل بیش از ۱۳ سال حبس با تلاش شورای حل اختلاف ارومیه به سازش ختم شده و این زندانی از دار مجازات رهایی یافت.
مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی با بیان اینکه پزشکان می‌توانند نسبت به تجویز الکترونیک اقدام کنند گفت: با آغاز طرح الکترونیکی سازی فرایندهای تولید و پرداخت اسناد درمانی، نسخ و اسنادی که به شیوه الکترونیک تجویز و تهیه شود در ۱۰ روز اول بعد از تحویل به بیمه سلامت پرداخت می‌شود.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی از بهره‌‌مندی یک‌هزار و 150 روستا از اینترنت پرسرعت خبر داد و گفت: در فاز نخست توسعه ‏ارتباطات روستایی، یک هزار و ۱۵۰ روستا و در فاز دوم که ‏در حال انجام است ۲۶۳ روستا در سطح استان از ‏اینترنت پرسرعت بهره‌مند شدند.
مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی از راه اندازی تلفن گویای 1594 شرکت گاز استان خبر داد و گفت: : این خط تلفن در راستای اجرای طرح تکریم ارباب رجوع و همچنین توسعه زیرساخت خدمات غیرحضوری، به طور کامل در استان راه‌اندازی و به صورت یکپارچه قابل بهره‌برداری است.
استان آذربایجان‌غربی به دلیل برخورداری از شرایط اقلیمی و جغرافیای مناسب رویشگاه انواع گونه گیاهان دارویی و خوراکی است که با آغاز فصل بهار این گیاهان پر اهمیت و پر خاصیت سر از خاک برآورده و این استان را به ویترینی از گونه‌های گیاهی متنوع تبدیل کرده است اما طی سالیان گذشته به علت تغییر شرایط اقلیمی و برداشت بی‌رویه برخی از گونه‌های گیاهی را در خطر انقراض قرار داده است.