دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خبر داد:

بیش از 7 هزار پرونده قضایی در دادگستری آذربایجان‌غربی منتهی به صدور حکم شد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به سیر افزایشی ورودی پرونده‌های قضایی در دادگستری آذربایجان‌غربی طی ۲ سال اخیر بیش از هفت هزار پرونده خروجی در دستگاه قضا وجود داشته است.
تصویر بیش از 7 هزار پرونده قضایی در دادگستری آذربایجان‌غربی منتهی به صدور حکم شد

به گزارش پرسون از آذربایجان ‌غربی، حسین مجیدی صبح در آیین تکریم و معارفه روسای کل سابق و جدید دادگستری استان آذربایجان‌غربی اظهار داشت: طی سال گذشته با توجه به تلاش‌های شبانه روزی انجام شده در بخش دادگستری کل استان ۹۸ درصد از پرونده‌های معوق مختومه شده و کمتر ۵۰۰ پرونده معوقه در این بخش باقی مانده است.

وی افزود: با توجه به سیر افزایشی ورودی پرونده وجود داشت طی ۲ سال اخیر بیش از هفت هزار پرونده خروجی در دستگاه قضا وجود داشته است.

دادستان عمومی انقلاب ارومیه با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش ابلاغ الکترونیکی و ابزار نوین و در بسیاری از شاخص‌های رسیدگی نقش فعال داشتن بیان کرد: بیش از ۹۵ درصد از ابلاغ‌هادر استان به صورت الکترونیکی بوده و طی سال گذشته رتبه استان در سطح کشور رتبه اول و دوم کشوری را کسب کرده است.

مجیدی در خصوص مدیریت در بخش زندان‌های استان و چالش‌های موجود در این بخش تصریح کرد: با توجه به سند تحول قضایی و ورود سامانه در این عرصه استان آذربایجان‌غربی در رتبه ۵ کشوری و در پابند الکترونیکی رتبه اول کشوری کسب کرده است.

این مقام مسوول با اشاره به ورود دستگاه قضا در بخش اقتصادی خاطرنشان کرد : طی سال گذشته شاهد احیای ۲۵۰ واحد راکد در استان بودیم که به چرخه تولید باز گشته است.


امنیت و آسایش افراد جامعه خط قرمز دستگاه قضا است

ناصر عتباتی در این آیین اظهار داشت: امنیت و آسایش و سلامت تک تک اعضای جامعه خط قرمز دستگاه قضا است و به طور حتم از جولان ارازل اوباش و شرارت‌های افراد جلوگیری و برخورد خواهد شد.

وی تاکید کرد: اخطار جدی به افرادی داده می‌شود که بخواهند با رفتار خود امنیت مردم را در حوزه‌های مختلف به چالش بکشند که دستگاه قضایی با کمک ضابطین قضایی اجازه جولان دادن به این افراد را به هیچ وجه نخواهد داد.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی عنوان کرد: تلاش بر این است برنامه‌های پیشگیرانه به طور جد برنامه‌ریزی و اجرایی شود افزایش شعبه و قاضی راه کار نخواهد بود و بایستی سراغ شناسایی منشا آسیب‌ها و منشا اختلافات رفت و با برنامه‌ریزی‌های لازم برای رفع و حل این مشکلات ورودی‌های پرونده‌های قضایی را کاهش داده تا قضات با فراق بال بیشتری بتوانند به پرونده‌های مهمتر رسیدگی کنند.

وی افزود: از ظرفیت‌های بسیج، انتظامی و سپاهی در پیشگیرهای فرهنگی اجتماعی استفاده خواهیم کرد.

عتباتی خاطرنشان کرد: پرونده‌ ویژه‌ای در خصوص وضعیت دریاچه‌ای ارومیه در خصوص تعیین حق‌آبه قانونی و تامین آب شرب و کشاورزی و سایر مشکلات به وجود آمده در این امر در دستگاه قضا استان در نظر گرفته می‌شود.

استاندار آذربایجان‌غربی در این جلسه با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی، الگویی فاخر از زندگی مسالمت آمیز زندگی اقوام و ادیان در کشور است اظهار داشت: به همت دستگاه‌های اجرایی، آذربایجان‌غربی جزو پنج استان برتر کشور در بحث امنیت پایدار و شاخص‌های امنیتی است.

وی با اشاره به اینکه همکاری مداوم دستگاه‌ قضایی استان با تمام مسوولان زمینه توسعه استان را فراهم کرده و این امر همچنان مورد تاکید است افزود: هماهنگی خاصی بین دستگاه‌های اجرایی این استان برقرار است که امیدواریم این روند روز به روز تقویت شود.

اتهای پیام/

289677