مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی خبر داد؛

پیش‌بینی تولید بیش از 6هزار تن گندم در آذربایجان‌غربی/افزایش خرید تضمینی

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان‌غربی گفت: طبق آمارهای موجود پیش‌بینی می‌شود میزان تولید گندم در سال زراعی جاری به بیش از ۶۹۴ هزار تن در سطح استان برسد که از این میزان ۳۹۴ هزار تُن مازاد بر مصرف بوده و انتظار داریم تحویل مراکر خرید تضمینی گندم شود.
تصویر پیش‌بینی تولید بیش از 6هزار تن گندم در آذربایجان‌غربی/افزایش خرید تضمینی

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان‌غربی، علیرضا زارعی ، اظهار داشت: طبق آمارهای موجود پیش‌بینی می‌شود میزان تولید گندم در سال زراعی جاری به بیش از ۶۹۴ هزار تن در سطح استان برسد که از این میزان ۳۹۴ هزار تُن مازاد بر مصرف بوده و انتظار داریم تحویل مراکر خرید تضمینی گندم شود و این میزان نسبت به سال گذشته ۱۰۰ هزار تن افزایش یافته است.

وی ادامه داد: شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان‌غربی برای سهولت در خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان آذربایجان‌غربی، ۶۴ مرکز خرید با ظرفیت یک میلیون و ۱۰۰ هزار تُن راه‌اندازی کرده است.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان‌غربی بیان کرد: سال گذشته ۲۹۱ هزار تُن به صورت تضمینی و پنج هزار تُن به صورت توافقی خریداری شد که امیدواریم امسال با توجه به افزایش نرخ خرید تضمینی این مقدار افزایش یابد.

زارعی با اشاره به اینکه سال گذشته پیش بینی خرید ۵۱۴ هزار تن داشتیم، گفت: به دلیل بالا بودن قیمت نهاده‌های دامی و نیز بروکراسی مراحل خرید این پیش‌بینی محقق نشد.

وی ادامه داد: سال گذشته نقده رتبه اول خرید تضمینی گندم در استان را به خود اختصاص داد و شهرستان مهاباد در رده چهارم و چالدران نیز کمترین میزان خرید گندم را داشت.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی آذربایجان‌غربی با تاکید بر جلوگیری از خروج گندم تولیدی استان به سایر استان ها، افزود: سال گذشته بابت خرید گندم مازاد بر نیاز استان ۷۴۱ میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت و کل مبلغ، مهرماه تسویه شد.

وی اظهار امیدواری کرد: امسال نیز با پرداخت به موقع وجوه نقد خرید گندم شاهد خرید تضمینی مناسبی در استان باشیم.

290915