آذربایجان غربی

مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان آذربایجان‌غربی گفت: دشمنان نظام جمهوری اسلامی سعی در دلسرد کردن مردم از حضوردر پای صندوق های رأی دارند و این وظیفه هر شخص و ارگان انقلابی است که در این جنگ نرم با قدرت حضور یابد و مردم را به حضور حداکثری در انتخابات دعوت کنند.
رییس اتاق اصناف ارومیه با اشاره به اینکه تعطیلی اصناف ۷۰ درصد از فعالان این بخش را با مشکل مواجه کرده است گفت: در حال حاضر موضوع اصناف سودآوری و بازار مطلوب نیست بلکه گلایه‌های اصلی بر سر معیشت و ارتزاق است که ادامه‌دار شدن وضعیت تعطیلی روزهای خوشی برای اصناف در پیش ندارد.
سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان خبر داد؛

اختصاص بیش از 390 هکتار از مزارع آذربایجان غربی به کشت خوشه‌های طلایی گندم

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: امسال بیش از ۳۹۰ هزار هکتار از مزارع  استان به کشت گندم اختصاص داده شد  و در حال حاضر مزارع گندم استان از سطح سبز نسبتا مناسبی برخوردار هستند.
رییس اداره صنعت، معدن و تجارت خوی گفت: تاکنون ۲۱ هزار و ۴۷۱ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی در شهرستان خوی انجام شده و در این بازدیدها، یک هزار و ۱۰۴ پرونده تخلف تشکیل و تحویل مراجع قضایی شد.
معاون محیط طبیعی اداره کل محیط زیست آذربایجان‌غربی با بیان اینکه گوزن زرد ایرانی از انقراض حتمی نجات یافته است، گفت: در آخرین بررسی، ۲۹ راس گوزن زرد ایرانی در جزیره اشک دریاچه ارومیه دیده شده است.
فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان خبر داد؛

اعضای باند بزرگ خرید و فروش آثار تاریخی در آذربایجان‌غربی دستگیر شدند

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی از دستگیری اعضای باند بزرگ خرید و فروش آثار فرهنگی و تاریخی در استان خبر داد و گفت: پس از دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر فعالیت یک باند قاچاق خرید و فروش آثار تاریخی و فرهنگی، اقدامات لازم برای دستگیری این اعضا در دستور کار قرار گرفت.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی:

منبر تاریخی مسجد جامع ارومیه مرمت می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی از آغاز عملیات مرمت منبر تاریخی مسجد جامع ارومیه خبر داد.
رییس کارگروه اطلاع رسانی قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا:

تمام انترن‌ها و رزیدنت‌های آذربایجان‌غربی واکسن کرونا دریافت کردند

رییس کارگروه اطلاع رسانی قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونای آذربایجان‌غربی گفت: : روند ابتلا و بستری بیماران کرونایی در آذربایجان‌غربی با شیب ملایم در حال افزایش است.
رییس اداره صنعت، معدن و تجارت خوی از بهره‌برداری 10 واحد صنعتی با حجم سرمایه‌گذاری سه هزار و 200 میلیارد ریال و ایجاد اشتغال مستقیم برای 330 نفر با همت بخش خصوصی طی سال گذشته در شهرستان خوی خبر داد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی خبر داد؛

آغاز فاز دوم مرمت کاروانسرای شرکت نفت ارومیه

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی از آغاز دوم عملیات مرمت و احیای کاروانسرای تاریخی شرکت نفت ارومیه خبر داد و گفت: اعتبار در نظر گرفته شده برای انجام مرمت‌های لازم در این کاروانسرا برابر با دو میلیارد و 200 میلیون ریال است.
سرپرست مدیریت اشتغال و کار آفرینی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان خبر داد؛

پرداخت 467 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در آذربایجان‌غربی

سرپرست مدیریت اشتغال و کار آفرینی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: از آغاز اجرای طرح اشتغال روستایی تاکنون ۴۶۷میلیارد تومان تسهیلات در آذربایجان‌غربی پرداخت و برای ۱۲هزار و ۵۱۲ نفر اشتغالزایی شده است.
مدیرعامل باشگاه شهرداری ارومیه گفت: بعد از جلسه روز پنج‌شنبه، قرار است مقدمات تیم قدرتمند برای فصل بعد لیگ برتر فراهم شود و هواداران یقین بدانند که تیمی در شان هواداران والیبال این شهر آماده کرده و با قدرت در فصل جاری لیگ برتر حضور خواهیم یافت.
دبیر ستاد مدیریت بحران تکاب گفت: یک چوپان ۳۱ ساله از اهالی روستای "یولقون‌آغاج " از توابع این شهرستان بر اثر اصابت صاعقه در ارتفاعات جان خود را از دست داد.
معاون دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور با بیان اینکه حفاظت از آب رودخانه گدار تا انتقال به دریاچه ارومیه با فنس کشی نیازمند ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار ویژه است گفت: برای مراحل بعد از آبگیری سدکانی سیب، حفر تونل و اتمام کانال بتنی انتقال آب گدار چای نیازمند اطمینان بخشی هستیم که آب کامل به دریاچه خواهد رسید.
طی روزهای اخیر تصویر احداث یک سازه در تفرجگاه بند آن هم به شکلی عجیب در دل کوه منتشر شد که واکنش بسیاری از مردم و اهالی رسانه را برانگیخت.
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: طرح تجهیز ۶۱ هزار هکتار از شبکه‌های آبیاری تحت فشار در غرب و شمالغرب کشور در محدوده استان آذربایجان‌غربی ۹۵ درصد پیشرفت اجرایی دارد.