رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان؛

راه‌اندازی دوباره 7 معدن راکد به چرخه تولید در آذربایجان‌غربی

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی از افتتاح ۴۰ معدن جدید در استان و بازگشت مجدد هفت معدن راکد به چرخه تولید طی امسال خبر داد .
تصویر راه‌اندازی دوباره 7 معدن راکد به چرخه تولید در آذربایجان‌غربی

به گزارش سایت خبری پرسون علامرضا بابایی از افتتاح ۴۰ معدن جدید در استان طی امسال خبر داد و اظهار داشت: برای استفاده از مزیت‌های معدنی استان هفت معدن راکد نیز به چرخه تولید مجدد باز خواهد گشت.

وی افزود: در آذربایجان‌غربی ۲ هزار و ۳۰ واحد صنعتی با حجم سرمایه گذاری ۷۲ هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی ۵۷ هزار و ۹۰۲ نفر وجود دارد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص شعار سال مبنی بر سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها بیان کرد: در راستای تحقق منویات رهبری در تلاش هستیم ۱۰۱ واحد تولیدی صنعتی راکد در آذربایجان‌غربی به چرخه تولید برگردد.

بابابی با بیان اینکه طی امسال با تکمیل و راه اندازی طرح‌های نیمه تمام صنعتی در این استان پیش بینی شده که برای ۱۸۰ فقره پروانه بهره برداری با اشتغال‌زایی مستقیم برای ۲ هزار و ۷۰۰ نفر در استان صادر شود گفت: امسال در زمینه ایجاد اشتغال و توسعه فعالیت‌های بازرگانی و واحدهای صنفی نیز با افزایش روبرو خواهیم شد که برای صدور بیش از ۱۷ هزار پروانه صنفی برای بیش از ۳۴ هزار نفر اشتغال پیش بینی شده است.

وی با اشاره به وضعیت محصولات صادراتی در استان عنوان کرد: با افزایش حجم و صادرات تنوع محصولات صادراتی استان به کشورهای مختلف به ویژه ۱۵ کشور همسایه، هند و چین شاهد افزایش صادرات غیر نفتی طی سال جاری خواهیم بود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: همچنین برای نظارت بهتر بر عملکرد واحدهای صنفی در استان بیش از یک هزار واحد صنفی فاقد پروانه کسب سازماندهی خواهد شد.

انتهای پیام/

301236