با حضور وزیر صمت صورت گرفت؛

انعقاد تفاهم‌نامه بین سازمان منطقه آزاد وشرکت شهرک‌های صنعتی کشور

تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان منطقه آزاد ماکو و شرکت شهرک‌های صنعتی کشور در راستای توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی و زیرساخت‌های آنها، تسهیل سرمایه‌گذاری و استقرار فعالان اقتصادی در منطقه با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و استاندار آذربایجان‌غربی منعقد شد.
تصویر انعقاد تفاهم‌نامه بین سازمان منطقه آزاد وشرکت  شهرک‌های صنعتی کشور

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان‌غربی، تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان منطقه آزاد ماکو و شرکت شهرک‌های صنعتی کشور در راستای توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی و زیرساخت‌های آنها، تسهیل سرمایه‌گذاری و استقرار فعالان اقتصادی در منطقه با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و استاندار آذربایجان‌غربی منعقد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو اظهار داشت: در این تفاهم نامه در خصوص توسعه شهرک‌های صنعتی موجود در محدوده منطقه آزاد به تناسب درخواست‌های زمین توسط متقاضیان سرمایه گذاری و تولید، زمین مربوطه براساس طرح مصوب شهرک‌ها و بصورت فاز بندی با مساحت تقریبی ۵۰ هکتار توسط سازمان منطقه آزاد در اختیار شرکت شهرک های صنعتی استان جهت واگذاری در قالب قرارداد حق انتفاع به صنعتگران و تولید کنندگان دارای مجوز تاسیس (صادره از سوی منطقه آزاد ماکو) قرار می گیرد.

محمدرضا عبدالرحیمی افزود: همچنین طبق این تفاهم‌نامه صدور جواز تاسیس، پروانه بهره برداری و مجوز فعالیت اقتصادی واحدهای صنعتی جهت استقرار و فعالیت در شهرکها و نواحی صنعتی از طرف سازمان منطقه آزاد ماکو و صدور مجوز ساخت و ساز، نظارت بر آن یا پایانکار ساختمانی از طرف شرکت شهرکهای صنعتی انجام پذیرد.

وی ادامه داد: مسوولیت ایجاد و تامین زیر ساخت‌ها براساس جدول سطح بندی دستورالعمل بهره‌برداری از زمین، اعیانی و تاسیسات شهرک ها و نواحی صنعتی شامل تامین آب، برق و راه دسترسی بر عهده شرکت شهرک های صنعتی خواهد بود و مسوولیت هرگونه تعلل در این خصوص که مانع از بهره برداری از زمین شهرک ها شود، بر عهده شرکت شهرکهای صنعتی خواهد بود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو اضافه کرد: در این تفاهم نامه مقرر شده است پروژه های اولویت دار در شهرک ها و نواحی صنعتی مستقر در منطقه آزاد به صورت سالانه با هماهنگی شرکت شهرک های صنعتی استان و سازمان منطقه آزاد تعیین و برنامه ریزی لازم معمول شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه طرح شهرک‌های صنعتی برای انطباق با طرح جامع منطقه آزاد و دیگر طرح های سرمایه‌گذاری و عمرانی به سازمان منطقه آزاد ارائه خواهد شد، اظهار داشت: این سازمان نیز نسبت به تطبیق طرح های شهرک ها و نواحی صنعتی با طرح جامع منطقه آزاد اقدام خواهد کرد.

عبدالرحیمی بیان کرد: در این تفاهم نامه مقرر شده که واحدهای مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی در محدوده منطقه آزاد از مزایا، مشوق های قانونی هر ۲ دستگاه بهره مند شوند.

انتهای پیام/

301589