معاون محیط زیست طبیعی و تنوع اداره کل حفاظت محیط زیست:

م‍منوعیت تیراندازی و شکار در مرزهای زمینی آذربایجان‌غربی/برخورد قانونی با متخلفین

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی از م‍منوعیت تیراندازی و شکار در مرزهای زمینی آذربایجان‌غربی خبر داد.
تصویر م‍منوعیت تیراندازی و شکار در مرزهای زمینی آذربایجان‌غربی/برخورد قانونی با متخلفین

به گزارش پرسون از آذربایجان غربی، حجت جباری اظهارداشت: استان آذربایجان‌غربی با ۳ کشور جمهوری خود مختار نخجوان، ترکیه و عراق مرز مشترک آبی و خاکی دارد و شکار و تیراندازی در محدوده این مناطق ممنوع اعلام شده است.

وی با اشاره به اینکه طول مرز آبی و خاکی استان با کشورهای همسایه مجموعاً ۸۲۳کیلومتر است تصریح کرد: ۱۳۵ کیلومتر آن مرز آبی با جمهوری‌های خود مختار نخجوان، ۴۸۸ کیلومتر مرز خاکی با ترکیه و 200 کیلومتر مرز خاکی با عراق است که طبق آگهی روزنامه رسمی در این نوار مرزی به عمق ۷ کیلومتر داخل مرزهای کشور، شکار و تیراندازی از تاریخ ۱۵ اردیبهشت سالجاری به مدت ۵ سال ممنوع شده است.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: شکار در تالاب‌های واقع در این نوار مرزی از جمله دریاچه سد و رودخانه ارس و تالاب شیبلو در شهرستان پلدشت، تالاب بورالان، یاریم قیه و آق گل در شهرستان ماکو و تالاب های پیراحمد و ناور در شهرستان چالدران نیز ممنوع است.

جباری با اشاره به ممنوعیت در این مناطق تاکید کرد: در صورت مشاهده هر گونه شکار و صید، مأمورین یگان حفاظت محیط زیست با متخلفین طبق قانون برخورد خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: ممنوعیت شکار در نوار مرزهای زمینی کشور به عرض ۷ کیلومتر از سال ۱۳۹۴ با اولین آگهی رسمی در کشور به مدت 5 سال به اجرا درآمد و در اردیبهشت امسال تمدید شده است.

انتهای پیام/

302151