آذربایجان شرقی

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی:

کانال‌های آبیاری منتهی به حوضه دریاچه‌ ارومیه مسدود شدند

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی گفت: از انسداد کانال‌های آبیاری کشاورزی رودخانه‌های واقع در حوضه‌ی آبریز دریاچه‌ی ارومیه از آذر ماه سال جاری برای هدایت آب به این دریاچه، خبر داد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اعلام کرد:

آذربایجان شرقی در لایحه بودجه سال 1400 کل کشور در رتبه هفتم قرار گرفت

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی گفت: این استان رتبه هفتم اعتبارات در لایحه بودجه 1400 کل کشور را گرفت و این اعتبارات شامل تملک استانی، سه درصد نفت و 0.27 درصد ارزش افزوده است.
معاون توسعه و بهره‌برداری فاضلاب شرکت آب و فاضلاب آذربایجان ‌شرقی:

اجرای مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب تبریز ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه در پی داشت

معاون توسعه و بهره‌برداری فاضلاب شرکت آب و فاضلاب آذربایجان ‌شرقی گفت: برای اجرای مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب تبریز ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است که ارزش آن در زمان فعلی بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان است.
یادداشت/ در حالی که وزارت صنعت اعلام کرده که ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تن ذرت به کشور وار شده، وزارت کشاورزی اعلام می کند تنها ۹۰۰ هزار تن از این محصول برای عرضه در بازارگاه به دستش رسیده است.

مدیر جهاد کشاورزی مرند گفت: انبار علوفه یک دامداری 6000 راسی در روستای امیر آباد منطقه یکانات شهرستان مرند طعمه حریق شد و نزدیک به سه میلیارد تومان خسارت برجای گذاشت.
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با کارشناسان حوزه بودجه مشورت می‌کنم تا در زمینه اصلاح ساختار و توسعه، روند مثبتی در بودجه لحاظ شود، گفت: این امر را به صورت عمومی فراخوان دادیم تا از همه طیف‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی، پیشنهادات را دریافت کنیم و پس از چکش کاری در لایحه بودجه درج کنیم.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی:

آب‌های زیرزمینی در استان کاهش یافته است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی از کمبود یک میلیارد و ۲۳۹ میلیون مترمکعبی منابع آب زیرزمینی خبر داد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی مرکز آذربایجان شرقی عنوان کرد:

احتمال استفاده از واکسن ایرانی در تیرماه 1400

رییس دانشگاه علوم پزشکی مرکز آذربایجان شرقی گفت: یک گروه کد اخلاق و مجوز تست واکسن کرونای ایرانی را بر روی انسان گرفته است و چون واکسن‌ها باید فازهای مختلفی را طی کنند، اگر مسیر کشف واکسن کرونای ایرانی به خوبی پیش برود، امیدواریم در خرداد و تیر ماه سال آینده واکسن تولیدی ایران را برای پیشگیری از بیماری استفاده کنیم.
رئیس بیمارستان شهید قلی‌پور بوکان اظهار داشت: پنج دستگاه ونتیلاتور پیشرفته (تنفس مصنوعی) به منظور ارایه خدمات درمانی بهتر به مبتلایان به کرونا به تنها بیمارستان این شهر اختصاص یافت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسکو خبر داد:

نجات ۲ نفر از مرگ خاموش در سهند

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسکو گفت: ۲ نفر با حضور به موقع کارشناسان اورژانس سهند، از مرگ حتمی نجات یافتند.
دادستان عمومی و انقلاب عجب شیر:

داماد عجب‌شیری به توزیع ماسک رایگان محکوم شد

دادستان عمومی و انقلاب عجب شیر گفت: دامادی که بدون توجه به محدودیت‌های کرونایی اقدام به برگزاری مراسم عروسی کرده و بازداشت شده بود به تهیه و توزیع ماسک رایگان محکوم شد.

مدیرکل زندان‌های آذربایجان‌شرقی از راه‌اندازی دادرسی الکترونیک در تمامی زندان‌های استان تا پایان هفته آینده خبر داد و گفت: برای اجرای این طرح ۸۰۰ میلیون تومان هزینه می‌شود.
مدیرکل حمل و نقل جاده ای آذربایجان‌شرقی:

راه ۲۵ روستای آذربایجان‌شرقی بسته است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان‌شرقی با اشاره به تلاش شبانه‌روزی عوامل این نهاد برای بازگشایی جاده‌های برف گرفته استان اعلام کرد: هم اکنون راه دسترسی حدود ۲۵ روستا بسته بوده و تلاش برای بازگشایی آنها در حال انجام است.

به مناسبت هفته بسیج در ارسباران افتتاح شد:

افتتاح چند طرح عمرانی و خدماتی در منطقه ارسباران

به مناسبت هفته بسیج و با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، چند طرح عمرانی و خدماتی در شهرستان‌های اهر، کلیبر و هوراند منطقه ارسباران افتتاح شد.