رونمایی از تخت ICU با قابلیت چرخش ۱۸۰ درجه در تبریز

تخت بیمارستانی ICU ( مراقبت های ویژه ) با قابلیت چرخش ۱۸۰ درجه در مرکز رشد معاونت آموزشی و پژوهشی بیمارستان امام رضا(ع) تبریز رونمایی شد.
تصویر رونمایی از تخت ICU با قابلیت چرخش ۱۸۰ درجه در تبریز

به گزارش سایت خبری پرسون، این محصول توسط دکتر مسعود ناظمیه دانشیار داخلی ریه و مدیر گروه دپارتمان بیماری‌های داخلی دانشگاه علوم پزشکی تبریز طراحی و تولید شده است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه این محصول در نارسایی حاد تنفسی شدید از نظر علمی به اثبات رسیده است، گفت: قرار دادن بیمار در وضعیت رو به شکم به مدت چند ساعت در کاهش هیپوکسمی (اختلال در اکسیژن خون) و مرگ و میر بسیار مؤثر است.

ناظمیه افزود: قرار دادن بیمار مبتلا به نارسایی تنفسی با توجه به اینکه لوله نای و سرم‌های متعدد و سوند به آن متصل است، کار بسیار سختی است و ممکن است به جابجایی لوله نای منجر شود و مرگ بیمار را به دنبال داشته باشد، استفاده از این نوع تخت‌ها مانعی جدی بر سر راه این مشکلات است.

وی ادامه داد: برای اجتناب از مشکلات فوق این ایده به ذهن ما رسید که بیمار در همان حالت رو به پشت بخوابد و توسط بازوهای مهار کننده از ناحیه سر، قفسه سینه، لگن، زانو و پاها کاملاً" روی تخت ثابت شود و به جای بیمار، تخت به انداره ۱۸۰ درجه بچرخد و بیمار به این صورت در وضعیت رو به شکم قرار گیرد.

ناظمیه اظهار کرد: در این وضعیت پرستاران و سایر نیروهای مراقبت‌های ویژه می‌توانند با بالا آمدن تخت به بیمار دسترسی داشته و مراقبت‌های لازم را انجام دهند.

وی گفت: در اجرای این طرح راهنمایی‌ها و کمک‌های فراوانی از معاونت پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی تبریز و مرکز رشد اقماری مرکز امام رضا (ع) دریافت کرده ایم و ساخت محصول نهایی در یک شرکت خصوصی صورت گرفت.

منبع: مهر

764671

مطالب مرتبط

سازمان آگهی های پرسون